electrical-panels

ساخت وبلاگ

وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست که با وجود کاربرد فراوانی که دارد، در مسائل امنیتی مقداری دچار مشکل می‌باشد. بنابراین از اساسی ترین مواردی که در طراحی سایت وردپرسی اهمیت پیدا می‌کند، استفاده از ابزارها و افزونه های امنیتی است که شرکت‌های طراحی سایت در مشهد از این‌ها استفاده می‌کنند.

به همین منظور در این مقاله می‌خواهیم بهترین افزونه های امنیتی وردپرس را معرفی کنیم. البته به غیر از افزونه شما با رعایت برخی نکات و روش‌ها نیز می‌توانید امنیت سایت وردپرسی خود را افزایش دهید. ما در ادامه این راهکارها را نیز به شما معرفی می‌نماییم.

بهترین و کاربردی ترین افزونه های امنیت وردپرس


دلایل اهمیت امنیت وردپرس

در صورتی که سایت شما هک شود، ممکن است آسیب‌های جدی و گاها جبران ناپذیری را وارد نماید. برخی از این آسیب‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

· نصب شدن افزونه‌های مخرب روی سایت توسط هکرها

· ایجاد مشکل در سئو سایت و افت رتبه‌های آن در صفحه نتایج جستجو

· ربوده شدن اطلاعات کاربران توسط هکرها

· تحت خطر قرار گرفتن کاربران سایت

· و غیره.

به همین منظور توجه به امنیت سایت وردپرسی بسیار اهمیت دارد.

بهترین افزونه های امنیتی وردپرس

توجه به امنیت یک سایت از مهم‌ترین مسائل است. از مشکلاتی که امنیت نداشتن می‌تواند برای سایت شما ایجاد کند این است که با حملات احتمالی به سایتتان ممکن است همه هزینه و تلاشی که جهت طراحی سایت و سئو آن تا به امروز انجام داده‌اید نابود شود و یا اینکه اطلاعات کاربران سایت شما در اختیار سایرین قرار می‌گیرد. بنابراین بهتر است از افزونه هایی که در ادامه نام می‌بریم برای ایجاد امنیت سایت خود استفاده نمایید.

افزونه Wordfence Security

این افزونه یکی از بهترین افزونه های امنیتی وردپرس است که با وجود امکانات بسیار زیادی که دارد به شما کمک می‌کند از سایت خود به بهترین نحو حفاظت کنید. برخی از این امکانات به شرح زیر می‌باشند:

تایید دو مرحله‌ای برای ورود به پیشخوان
محافظت از سایت در برابر حملات
بررسی سایت و تشخیص فایل‌های آلوده در قالب یا افزونه‌های دیگر
محافظت در برابر حملات بروت فورس
عدم تایید رمزهای ضعیف کاربران برای عضویت
محافظت در برابر حملات DDOS
سازگاری با افزونه ووکامرس
و غیره.

افزونه iThemes Security

این افزونه هم برای امنیت وردپرس بسیار محبوب است. برخی از امکانات استفاده از این افزونه امنیتی وردپرس شامل موارد زیر می‌شوند:

امکان ایجاد ورود دو مرحله‌ای به پیشخوان وردپرس
امکان اسکن خودکار سایت و تشخیص فایل های مخرب
امکان بروزرسانی کلیدهای امنیتی
ایجاد ضرورت استفاده از رمزهای قوی برای کاربران
امکان تعیین تاریخ انقضا برای رمزهای کاربران وردپرس و ثبت درخواست تغییر رمز پس از مدت مشخص
امکان به کار بردن کپچا در سایت
امکان تحریم کردن کاربر و منقضی کردن اکانت آن‌ها
و غیره.
اما نصب افزونه تنها روشی نیست که از طریق آن می‌توانید امنیت وردپرس را افزایش دهید. دیگر مواردی که می‌تواند به افزایش امنیت سایت وردپرسی کمک کند را در ادامه ذکر خواهیم کرد:

فعال کردن تایید دو مرحله‌ای در وردپرس

شما با فعال کردن تایید دو مرحله‌ای وردپرس می‌توانید باعث افزایش امنیت سایت شوید. در صورتی که ورود دو مرحله ای در سایت شما فعال باشد، کاربران برای وارد شدن، مراحل زیر را طی خواهند کرد:

وارد کردن نام کاربری و رمز عبور از طرف کاربر
مشاهده بخش ورود دو مرحله ای
وارد کردن کد تایید ارسال شده به شماره همراه یا ایمیل
ورود موفق به وردپرس در صورت تایید کد ارسال شده

بنابراین با استفاده از این روش، حتی اگر فردی نام کاربری و رمز عبور یکی از کاربران سایت شما را داشته باشد، نمی‌تواند بدون کد تایید وارد سایت و پنل کاربری شود.

اضافه کردن بخش پرسش و پاسخ امنیتی وردپرس

این مورد نیز همانند ورود دو مرحله ای عمل می‌کند. تفاوت این اقدام با ورود دو مرحله ای این است که شما با اضافه کردن بخش پرسش و پاسخ، به جای کد تایید از کاربر می‌خواهید که پاسخ سوالی که هنگام ورود انتخاب کرده و جواب آن را ثبت کرده، در اینجا مجدد وارد نماید. برخی از این سوالات شامل موارد زیر می‌شوند:

نام بهترین دوست شما چیست؟
رنگ مورد علاقه شما چیست؟
غذای مورد علاقه شما چیست؟
خواننده مورد علاقه شما چه کسی است؟
و غیره.
بنابراین به هنگام ثبت نام در سایت کاربر باید بعد از انتخاب هر کدام از این سوالات، جواب خود را ثبت کرده تا هر زمان مجدد اقدام به ورود به سایت کرد این سوال از او پرسیده شود. به این صورت به غیر از نام کاربری و رمز عبور، افراد لازم دارند که با پاسخ دادن به این سوال مشخص تایید کنند که خودشان قصد ورود به پنل را دارند و به این صورت افراد سودجو امکان ورود به وردپرس و سو استفاده از اطلاعات کاربران را نخواهند داشت.

استفاده از کپچا وردپرس

شاید جالب باشد که بدانید، بیشترین حملاتی که به یک سایت صورت می‌گیرد، از طریق فرم نظرات، فرم ورود به سایت و سایر فرم هایی است که کاربران در آن قادر به ارسال داده هستند. این حمله می‌تواند هم از طریق کاربر واقعی و هم به صورت DDOS و از طریق ربات‌ها انجام شود که به مراتب حملات تاثیرگذارتری در مقایسه با حمله کاربر واقعی هستند.

خطر حملات DDOS به این دلیل بیشتر است که این اقدام می‌تواند با سرعت بالا و دفعات زیاد توسط ربات ها تکرار شود. از مهم ترین روش های جلوگیری از این حملات، می‌توان به استفاده از کپچا اشاره نمود. تا به امروز، بات ها قادر به خواندن کپچا و گذر از آن نیستند؛ به همین علت می‌تواند استفاده از آن‌ها بسیار تاثیرگذار واقع شود.

به همین دلیل یکی از راهکارهای افزایش امنیت وردپرس را می توان استفاده از کپچا پیش از ارسال فرم‌هایی که کاربران پر می‌کنند دانست.

ایجاد محدودیت در دفعات ورود به وردپرس

یکی دیگر از راه های افزایش امنیت سایت وردپرسی این است که تعداد دفعات تلاش کاربران برای ورود به وردپرس را محدود نمایید. به صورت پیش فرض وردپرس این امکان را ندارد که بتوانید برای امتحان کردن نام کاربری و رمز عبور متفاوت، تعداد دفعات را محدود کنید. به همین دلیل نیز نیاز است تا با استفاده از افزونه محدودیت این قابلیت را بر روی سایت خود پیاده نمایید.

با استفاده از این راهکار شما می‌توانید کاربری را که به عنوان مثال بیش از 4 بار رمز عبور یا نام کاربری اشتباه وارد کند را محدود کنید. بنابراین اگر IP بیش از 4 بار اشتباه کند، برای مدتی بلاک شده و تا زمانی که از بلاک خارج نشود، امکان ورود به وردپرس و وارد کردن اطلاعات درست برای او فراهم نخواهد بود.

تعویض آدرس صفحه ورود

به صورت پیش فرض، آدرس صفحه ورود همان URL اصلی سایت است تنها باید wp-lohgin.php و یا wp-admin به انتهای آن اضافه کرد. به همین دلیل نیز پیدا کردن آدرس سایت توسط هکرها و انجام حملات بروت فورس بر روی صفحه شما بسیار راحت و شایع خواهد بود. با تعویض آدرس صفحه ورود شما امکان دسترسی به افرادی خواهید داد که آدرس اصلی صفحه ورود را دارند.

فعال سازی SSL در سایت وردپرسی

با استفاده از SSL انتقال داده‌ها میان وب سایت و مرورگر کاربران رمز گذاری می‌شوند. رمز گذاری موجب می‌شود که اطلاعات مهم سایت شما توسط کسی دریافت نشود و نتوانند آن‌ها را بدزدند. با فعال سازی گواهی SSL آدرس سایت شما از HTTP به HTTPS تغییر می‌کند.

در ابتدا فعال کردن این گواهی شامل هزینه بود اما امروزه به صورت رایگان نیز برای سایت‌های وردپرسی می‌توانید آن را تهیه کنید. فعال سازی SSL یکی از مواردی است که به رتبه بندی سایت شما کمک بسیار زیادی می‌کند و موتورهای جستجو به وجود آن بسیار اهمیت می‌دهد. به همین منظور نیز فعال کردن SSL یکی از اقداماتی است که متخصص سئو در مشهد باید آن را در لیست کار خود قرار دهد.

غیر فعال کردن گزینه ویرایش فایل وردپرس

وردپرس دارای ویرایشگر کد داخلی است. با استفاده از این ویرایشگر امکان ویرایش کدهای قالب و افزونه مستقیما از قسمت مدیریت وردپرس وجود دارد. فعال بودن این گزینه می‌تواند امنیت سایت وردپرسی شما را تحت تاثیر قرار بدهد.

غیر فعال کردن اجرای فایل PHP در برخی فهرست‌های وردپرس

از دیگر روش‌هایی که برای افزایش امنیت سایت وردپرسی می‌توانید استفاده کنید این است که اجرای فایل PHP در برخی فهرست‌های وردپرس که دیگر به آن‌ها نیازی نیست را غیر فعال نمایید. با ذخیره کردن کد زیر در فایل htaccess می‌‍توانید اجرای این فایل را غیر فعال کنید.

 

deny from all

 

تغییر پیشوند جدول‌های وردپرس

از دیگر راهکارهای بالا بردن امنیت سایت وردپرسی تغییر پیشوند جدولی -wp است که توسط پایگاه داده وردپرس استفاده می‌شود. در صورتی که از پیشوند پیش فرض استفاده نمایید، امکان آسیب پذیری سایت در برابر حملات sql injection بالا می‌رود. با تغییر این پیشوند می‌توانید از بروز این حملات تا حدی جلوگیری کنید.

انتخاب هاست مناسب

شاید قیمت هاست تنها فاکتوری نباشد که در هنگام خرید آن باید در نظر داشته باشید. پیش از خرید باید در مورد انتخاب شرکت میزبانی تحقیقات انجام دهید، زیرا ضعیف بودن امنیت این شرکت‌ها موجب می‌شود تا سرور شما در مقابل خطرات امنیتی آسیب پذیر باشد و با کمترین ریسک امنیتی سایت شما را دچار مشکل نمایید.

انتخاب هاست اشتراکی نیز می‌تواند موجب کاهش امنیت شما شود، زیرا در صورت بروز هر خطایی در یکی از سایت‌ها، بقیه سایت‌های استفاده کننده از آن هاست نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

سرور مجازی بیشتر مناسب سایت‌هایی است که می‌خواهند اطلاعات مهم و خاصی را از کاربران دریافت کنند. سرورهای مجازی امکان سفارش سازی بیشتری دارند و شما می‌توانید با تغییر تنظیمات امنیت سایت خود را بالا ببرید.

به روزرسانی وردپرس

آپدیت شدن وردپرس عموما به دلیل بهبود امنیت یا افزایش لایه‌های امنیتی است. شاید شما تصور کنید که به روزرسانی وردپرس به دلیل بهبود افزونه‌ها و یا ساختار نوشتاری است. اما این تصور کاملا اشتباه می‌باشد و در واقع وردپرس در صورت مشاهده ضعف امنیتی در هر یک از لایه‌ها، تمامی لایه‌ها را از لحاظ امنیت بهبود می‌بخشد.

منبع

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 109 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 13:57

https://anahitaattarian.blog.ir/1401/08/26/errors

https://anahitaattarian.blog.ir/1401/08/26/web-design

http://anahitaattarian.aramblog.ir/post/3

http://anahitaattarian.aramblog.ir/post/2

https://idat.ir/@shila.all2000/313058-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%88-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%86-%D9%87%D8%A7

https://idat.ir/@shila.all2000/313057-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D8%AF%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

http://anahitaattarian.loxblog.com/post/5/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%AA%DA%AF%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF%20%D9%88%20%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A2%D9%86%20%D9%87%D8%A7.htm

http://anahitaattarian.loxblog.com/post/4/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F%20%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9%20%D9%85%D8%AF%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%20%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF....htm

https://medad.io/@anaattarian/content-calender/

https://medad.io/@anaattarian/uptime-on-seo/

http://anahitaattarian.avablog.ir/post/2/content-calendar

http://anahitaattarian.avablog.ir/post/3/uptime

http://anahitaattarian.blogfa.com/post/3

http://anahitaattarian.blogfa.com/post/2

http://anahitaattarian.allblog.ir/post/16

http://anahitaattarian.allblog.ir/post/15

https://6370af94e5c9c.site123.me/blog/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9-intrinsic-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

https://anahitaattarian.deyblog.ir/post/7

https://6370af94e5c9c.site123.me/blog/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9-content-first-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

https://anahitaattarian.deyblog.ir/post/8

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 139 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 12:15

مشهد الرضا بزرگترین پایتخت مذهبی کشور است و بارگاه امام هشتم شیعیان در آن قرار دارد. خیل عاشقان ائمه اطهار در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ایام عادی سال برای زیارت این مضجع شریف به مشهد سفر می‌کنند. به جز حرم مطهر اماکن مذهبی دیگری در مشهد قرار دارد. مشهد علاوه بر جاذبه‌ی مذهبی پیشینه‌ی تاریخی و فرهنگی غنی دارد و امکان تاریخی زیادی از دوران‌های گذشته دارد. آب و هوا و جاذبه‌های طبیعی مشهد را هم باید در کنار عوامل دیگر توریست پذیر بودن آن قرار دهیم.

با توجه به جذابیت‌های زیاد مشهد امکانات خدماتی و رفاهی برای مسافران فراهم شده است. در صورتی که قصد سفر از تهران به این شهر را با استفاده از خدمات تور مشهد از تهران دارید، می‌توانید از راهنمای جامع این مطب استفاده کنید.

مشهد چگونه شهری است؟

مشهد یک شهر بزرگ با فضای داخل شهری تمیز و شیک است. با توجه به اینکه شهر مشهد بزرگ است و آلودگی هوا در اثر استفاده از وسایل نقلیه زیاد است به همت شهرداری مشهد فضای سبز زیادی در سطح شهر ایجاد شده است تا به پاک شدن هوای شهر کمک کند. مشهد بعد از تهران بزرگترین شهر ایران است و حدود 3 میلیون نفر جمعیت دارد.

راهنمای سفر به مشهد

سالانه حدود 30 میلیون توریست و زائر داخلی و خارجی به مشهد سفر می‌کنند و از جاذبه‌های مختلف این شهر بازدید می‌کنند.

آب و هوای مشهد چگونه است؟

کسانی که قصد سفر به مشهد را دارند بهتر است با آب و هوای آن آشنا باشند. موقعیت جغرافیایی مشهد در چگونگی آب و هوا تاثیرگذار است. مشهد از سمتی که به نیشابور ختم می‌شود آب و هوای خشکی دارد و بخشی که به قوچان راه دارد آب و هوای سرد و نیمه خشک دارد. اما دامنه‌ها و ارتفاعات بینالود و هزارمسجد موجب مرطوب شدن هوای مشهد می‌شود.

اگر می‌خواهید در بهترین هوا و بدون احساس گرما و سرمای زیاد به مشهد سفر کنید بهتر است فصل بهار را انتخاب کنید. هوای نوروزی و اردیبهشت ماه هوای معتدلی دارد. اما از خرداد ماه کم کم گرمای هوا بیشتر می‌شود و ممکن است برای مسافران آزاردهنده باشد.

همچنین فصل‌ پاییز و زمستان مشهد بسیار سرد است. تا حدی که گاهی اوقات دمای هوا به 20 درجه زیر صفر می‌رسد. اما در فصل‌های سرد سال هتل‌ها برای جذب مسافران تخفیف‌های خوبی بر قیمت اتاق‌ها می‌گذارند. همچنین پروازها هم با تخفیف ارائه می‌شود.

راه‌های ورود به مشهد چگونه است؟

برای سفر به مشهد چندین راه وجود دارد. اگر تمایل دارید با خودروی شخصی به مشهد سفر کنید می‌توانید از بزرگراه‌های منتهی به مشهد از هر جای کشور که مایل هستید به مشهد بروید. اما برای کسانی که سفر جاده‌ای را دوست ندارند امکان سفر با هواپیما و قطار هم فراهم است.

فرودگاه بین الملللی شهید هاشمی نژاد

یکی از بزرگترین فرودگاه‌های کشور در مشهد قرار دارد. پروازهای داخلی و خارجی مشهد از فرودگاه هاشمی نژاد انجام می‌شود. این فرودگاه از سطح شهر فاصله‌ی زیادی ندارد و مسافران می‌تواننند با تاکسی‌های فرودگاه یا اسنپ در عرض کمتر از نیم ساعت به داخل شهر دسترسی داشته باشند.

ایستگاه راه آهن مشهد

کسانی که تمایل داشته باشند می‌توانند به جای استفاده از هواپیما یا خودوری شخصی با قطار به مشهد سفر کنند. قطار در ایستگاه‌های قبل از مشهد توقف‌هایی دارد و این بهترین فرصت برای سفر به نیشابور و بازدید از اماکن تاریخی آن است.

ترمینال‌های اتوبسرانی مشهد

یکی دیگر از پایانه‌های عمومی برای استفاده‌ی مسافران مشهد، ترمینال اتوبوسرانی است. مشهد سه ترمینال دارد. این ترمینال‌ها شامل موارد زیر است:

  • ترمینال امام رضا (ع): این ترمینال مخصوص سفرهای تهران به مشهد است و ظرفیت پذیرش دو هزار اتوبوس را در روز دارد.
  • ترمینال معراج مشهد: اگر می‌خواهید به شهرهای مجاور خراسان رضوی بروید می‌توانید از ترمینال معراج سفر خود را آغاز کنید. در این ترمینال به طور متوسط 110 اتوبوس وارد و خارج می‌شود.
  • ترمینال راه ابریشم مشهد: این ترمینال با هدف سرویس دهی به شهرهای شمال شرق مشهد راه اندازی شد. حدود 90 دستگاه ثابت و غیر ثابت در این ترمینال فعالیت دارند.

وضعیت حمل و نقل عمومی در مشهد

در سطح شهر مشهد اتوبوس‌های BRT یا تندرو مسافران را جابه جا می‌کنند. این اتوبوس‌ها هم هزینه‌ی حمل و نقل را کاهش داده است و هم سرعت جابجایی مسافران در آن بالا است.

علاوه بر آن تاکسی، اسنپ و مترو هم برای جابجایی مسافران و شهروندان مشهدی در دسترس است.

بهترین مراکز اقامتی در مشهد کجاست؟

با توجه به اینکه غیر از ایام تعطیلات رسمی و مناسبت‌های مذهبی در زمان‌های دیگر هم تعداد مسافرانی که به مشهد سفر می‌کنند زیاد است، لازم است مراکز اقامتی در سطح شهر به تناسب مسافران ایجاد شود. مسفران و زائران هم بعد از ورود به مشهد اولین چیزی که به دنبال آن هستند مراکز اقامتی است.

در مشهد متناسب با بودجه‌ی تمام افراد هتل و مراکز اقامتی وجود دارد. هتل‌های پنج ستاره و لوکس مشهد در خیابان‌های اطراف حرم و مناطق دیگر شهر وجود دارد. این هتل‌ها گران‌ترین هتل‌ها هستند و بیشترین هزینه را بر دوش مسافران می‌گذارند اما بهترین خدمات رفاهی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. هتل درویشی، هتل الماس و هتل مدینه الرضا بهترین هتل‌های مشهد هستند.

اما کسانی که مایل باشند کمتر هزینه می‌کنند می‌توانند در هتل آپارتمان‌ها که نسبت به هتل هزینه‌ی کمتری دارند اقامت کنند. هتل آپارتمان‌ مهستان و سی نور جزو بهترین هتل آپارتمان‌های مشهد هستند که بهترین خدمات را به مسافران ارائه می‌کنند.

رستوران@های مشهد

بهترین رستوران‌های مشهد کجاست؟

برخی از هتل‌ها همراه با اقامت خدمات غذا را هم به مسافران ارائه می‌کنند. اما اگر می‌خواهید از رستوران‌های سطح شهر استفاده کنید باید به شما این نوید را بدهیم که بهترین رستوران‌ها با غذاهای ایرانی و فرنگی در مشهد دایر شده است که خوش‌طعم‌ترین غذاها را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

اگر می‌خواهید اطراف حرم به رستوران بروید حتماً سری به رستوران الماس، رستوران علی و هفت رنگ پلو بزنید. در مناطق لوکس مشهد هم می‌توانید از غذاهای خوشمزه بام کوهسر، رستوران قصر درویش میل کنید.

اما واقعاً حیف است که مشهد بروید اما در رستوران‌های شاندیز شیشلیگ نخورید. حتماً استفاده از طبیعت شاندیز و غذا خوردن زیر سایه‌ی درختان این منطقه را در برنامه خود داشته باشید.

برای گیاهخواران هم در مشهد رستوران ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. رستوران خانه گیاهی در هاشمیه مشهد انواع غذاهای گیاهی را در یک محیط آرام و فضای دلپذیر در اختیار مهمان‌ها قرار می‌دهد.

اماکن تاریخی مشهد کجاست؟

در شهر مشهد آثار تاریخی از زمان تیموریان، صفویان و پهلوی به جا مانده است. چهارطاقی بازه هور یکی از قدیمی‌ترین آثاری است که از زمان ساسانیان و پیش از ورود اسلام به ایران در مشهد وجود دارد.

آرامگاه نادرشاه افشار و فردوسی شاعر بزرگ پارسی و آرامگاه پیر پالان دوز از دیگر مکان‌های تاریخی مشهد هستند. همچنین برج رادکان، برج میل اخنگان از دیگر بناهای تاریخی مشهد هستند.

جاذبه‌های طبیعی مشهد کجاست؟

مشهد یکی از قطب‌های گردشگری کشور است. در مشهد دره‌ها و غارهایی وجود دارد که برای بسیاری از طبیعت دوستان جذاب و دیدنی است. غار کارده، غار مزدوره از غارهای اطراف مشهد است. برای ورود به غار بهتر است همراه با فردی که با غار آشنایی داشته باشد این کار را انجام دهید و به تنهایی و بدون تجهیزات داخل غار نروید.

روستای اطراف مشهد هم آب و هوای کوهستانی و ییلاقی دارند و بهترین مکان برای گذراندن وقت در کنار دوستان و خانواده هستند. اگر به روستای جاغرق یا گلستان بروید متوجه صحت این ادعا می‌شوید.

در مورد زیبایی شاندیز هم هر چقدر بگوییم باز هم کم گفته‌ایم. شاندیز در یکی از خوش آب و هواترین مناطق کشور قرار دارد. در این منطقه رستوران‌ها و مراکز تفریحی احداث شده و گردشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

آشنایی با پارک‌ها و شهربازی‌های مشهد

پارک‌ها و فضاهای سبز مشهد در تمام فصل‌ها برای گردش و تفریح پذیرای مسافران هستند. کوهسنگی مشهد یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر مشهد است. داخل پارک دو صخره‌ی کوهی قرار دارد و فضای پارک پر از درختان تنومن و بلند قامت است.

پارک ملت هم یکی از بزرگترین پارک‌های مشهد است که انواع وسایل تفریحی و خدماتی برای رفاه حال مراجعان اماده شده است. پارک خورشید، پارک جنگلی طرق از دیگر پارک‌های مشهد هستند.

در مشهد شهربازی‌های سرپوشیده در مراکز تجاری نیز برای استفاده‌ی کودکان و بزرگسالان آماده شده است. شهربازی سرزمین عجایب در مرکز تجاری الماس شرق یکی از مهیج‌ترین مکان‌ها برای گذراندن وقت است.

همچنین چندین مجموعه آبی در مشهد احداث شده است که می‌تواند لحظات شاد و خوشی را برای مراجعه کنندگان ایجاد کند. سرزمین موج‌های آبی یکی از بزرگترین مجموعه‌های آبی است که انواع سرسره‌های آبی، تونل، استخر، سونا و جکوزی دارد.

استخرهای کم عمق، سرسره‌های کم ارتفاع و وسایل بازی مخصوص کودکان نیز در این مکان وجود دارد. رستوران و کافه‌ی داخل این مجموعه هم انواع فست فود و نوشیدنی به مشتریان ارائه می‌کند.

خرید سوغات در مشهد

تقریبا تمام مسافرانی که به مشهد می‌روند دغدغه‌ی خرید سوغاتی را دارند. اگر قصد دارید سوغاتی خوراکی از مشهد بخرید زعفران اصل مشهد و نبات و هل را در لیست خرید خود قرار دهید. پولکی و اطلسی هم جزو تنقلات محبوب و سوغات مشهد هستند.

در مشهد خرید زیورآلات با سنگ‌های عقیق، یاقوت و از همه مهمتر فیروزه نیشابور یکی از مواردی است که حتما باید به مسافران توصیه شود. در بازار رضای مشهد می‌توانید انواع انگشتر با رکاب و سنگ‌های مختلف را خریداری کنید.

آشنایی با مراکز خرید مشهد

در سفر به مشهد یکی از برنامه‌ی مسافرت مراجعه به مراکز خرید مشهد است. در مرکز و اطراف شهر مراکز خرید مختلفی دایر شده است که انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه در آن به فروش می‌رسد. همچنین می‌توانید برای خرید کیف و کفش، سوغات و صنایع دستی مشهد به این مراکز خرید مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید با قیمت مناسب خرید کنید به پاساژهای خیابان هفده شهریور مراجعه کنید. در این منطقه انواع پوشاک با مناسب‌ترین قیمت به فروش می‌رسد. اما اگر به دنبال خرید برند هستید و می‌خواهید از مغازه‌های لوکس خرید کنید می‌توانید به مزون‌ها و فروشگاه‌های بلوار سجاد و احمد آباد مراجعه کنید.

همچنین مراکز خرید الماس شرق، پروما، ویلاژ توریست نیز مکان‌های مناسبی برای خرید هستند.

یکی از تورهایی که طرفداران زیادی دارد تور مشهد از تهران است. برای سفر به مشهد می‌توانید از انواع تورهای هواییف با قطار یا اتوبوس استفاده کنید. برای دریافت راهنمایی می‌توانید با کارشناسان آژانس مسافربری همسفرها مشورت کنید.

منبع

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 116 تاريخ : چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت: 16:07

مشهد یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که آثار تاریخی زیادی دارد. مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی در سفر به مشهد با استفاده از تورهایی مانند تور مشهد از تهران تمایل دارند از مکان‌های قدیمی و تاریخی این شهر بازدید کنند. آثار تاریخی مشهد شامل مقبره‌ها، خانه، کلیسا، موزه‌هایی که از دوران‌های مختلف تیموریان، صفویان و پهلوی به جا مانده است. در این مطلب آثار تاریخی مشهد را معرفی می‌کنیم.

4 طاقی بازه هور

چهار طاقی بازه هور

یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی مشهد چهار طاقی بازه هور است که در فهرست آثار ملی ثبت شده است. این اثر که به قدیمی‌ترین گنبد جهان معروف است مربوط به دوران قبل از اسلام و زمان ساسانیان است. علت نامگذاری این اثر این است که در قسمتی از میانه‌ی کوه طلوع خورشید مشخص می‌شود و جلوه‌ی زیبایی دارد. کاربری این بنا در دوره‌ی ساسانیان مشخص نیست. برخی از باستان شناسان عقیده دارند این مکان یک آتشکده بوده و گروهی دیگر اعتقاد دارند که این بنا برای حفاظت از راه و جاده ساخته شده است.

موقعیت مکانی بنای چهارطاقی بازه هور در 70 کیلومتری جنوب غربی مشهد است. برای دسترسی به این بنا باید به جاده‌ی قدیم تربت حیدریه و به روستای رباط سفید بروید.

آرامگاه نادرشاه افشار

تصویر آرمگاه نادر مردی که سوار بر اسب است و چند نفر از همراهان اطراف وی هستند در ذهن اکثر ما نقش بسته است. آرامگاه نادر شاه در ضلع شمال غربی چهار راه شهدای مشهد قرار دارد و در یک مجموعه‌ی 14 هزار متری مربعی واقع است.

داخل این مجموعه آرامگاه نادرشاه افشار، موزه‌ی نادری و باغ نادری قرار دارد. در سال 1342 مقبره‌ی نادر توسط فردی به نام هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شد. موزه‌ی نادرشاه شامل دو بخش است. در یک بخش اسلحه‌های دوران قبل از افشاریان نگه‌داری می‌شود و در بخش دیگر ادوات جنگی و اسلحه‌های نادرشاه مورد بازدید عموم است.

در قسمت باغ این مجموعه یک برج مرتفع قرار دارد که مجسمه‌ی نادرشاه سوار بر اسب روی آن قرار دارد. اگر علاقمند به بازدید از مکان‌های تاریخی هستید در سفر به مشهد حتماً از آرامگاه نادر بازدید کنید.

کوزه کنانی مشهد

سوابق خانه کوزه‌کنانی مشهد

یکی از تجار مشهد فردی به نان کوزه‌کنانی بوده است که آیت الله بروجردی به دلیل سابقه‌ی دوستی با این فرد، زمانی که به مشهد می‌آمد در این خانه اقامت می‌کرد. بر اساس اسناد تاریخی رضا شاه هم به مدت یک ماه در این خانه ساکن شده است.

خانه کوزه‌کنانی مدتی هم به عنوان کنسول‌گری آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است که بعدها توسط حاج آقا کوزه‌کنانی خریداری شد. این خانه بعد از فوت این مرد بزرگ به هیئت مذهبی خمینی شهر فروخته شد. محل دقیق این بنا در خیابان شیرازی و حدود 30 متری باب الجواد است.

خانه اردکانی

یکی از خانه‌های تاریخی و قدیمی در مشهد خانه اردکانی است. این خانه  با نام خانه‌ی دولابیان هم شناخته می‌شود. زیرا در ابتدا خانه متعلق به فردی به نام حسین اردکانی بود و بعد از فوت ایشان فردی به نام دولابیان خانه را از ورثه خریداری کرد.

  این خانه در مرکز شهر و نزدیک حرم مطهر امام رضا واقع شده است. این خانه کالبد خانه‌های سنتی را دارد. یعنی با ورود به خانه با یک حیاط مرکزی، تابستان نشین و زمستان نشین، شاه نشین، تنورخانه، آب انبار و حوض خانه مواجه می‌شوید. سبک معماری این خانه مورد توجه است و بخش اعیان نشین جنوبی و شمالی آن با توجه به تفاوت در دوران ساخت قابل تشخیص است. این خانه در سال 1384 در فهرست آثار ملی قرار گرفت اما در سال 1391 از لیست خارج شد.

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی

فردوسی یکی از شاعران قدیمی و پرآوازه‌ی ایرانی است که به عوان پاسدار زبان فارسی شناخته شده است.  گردشگران ایرانی و خارجی علاقه‌ی زیادی به بازدید از این مکان دارند و رفتن به این مکان را جزو برنامه‌های گردشگری خود قرار می‌دهند.

آرامگاه فردوسی در 20 کیلومتری شهر مشهد در شهر طوس قرار دارد و همین فاصله نزدیک و محبوبیتش این مکان را در لیست بهترین اماکن گردشگری مشهد قرار داده است . مقبره در میان یک باغ قرار دارد که می‌توانید در آن قدم بزنید.

مقبره‌ی شاعر بزرگ نیما یوشیج و خسرو آواز ایران محمدرضا شجریان هم در محوطه‌ی این مجموعه قرار دارد.

مدرسه عباسقلی خان

مدرسه عباسقلی خان مربوط به دوران صفوی است و به امر شاه عباس صفوی توسط عباسقلی خان بیگلر بیگی ساخته شده است. سال ساخت این مدرسه 1048 است. مکان این مدرسه در ضلع جنوبی حرم امام رضا و در خیابان نواب صفوی است.

امروزه بسیاری از گردشگران برای بازدید از این بنای قدیمی و سبک معماری آن به مدرسه عباسقلی می‌روند.

برج رادکان

برج رادکان  به نام میل رادکان هم شناخته می‌شود. این بنا با طراحی خواجه نصیر الدین طوسی ساخته شده است. این ریاضی دان، اختر شناس و دانشمند بزرگ در دوره‌ی ایلخانیان و در سال 607 هجری قمری این بنا را با گنبد مخروطی طراحی کرده است. این بنا به دلیل معماری خاص و استحکام آن معروف است و به یکی از جاذبه‌های تاریخی مشهد تبدیل شده است.

برج میل اخنگان

برج میل اخنگان

برج میل اخنگان در 20 کیلومتری مشهد در روستای اخنگان قرار دارد. هویت فردی که در این مکان دفن شده مشخص نیست اما در مورد قدمت آن مشخص شده که تقریباً قدمت آن به دوره‌ی تیموریان می‌رسد. البته مردم روستا اعتقاد دارند این مکان محل دفن خانمی به نام گوهر تاج است که خواهر گوهرشاد آغای تیموری است. اما برخی دیگر اعتقاد دارند این یک دختر هندی در این مکان دفن شده که از مریدان امام رضا (ع) بوده و هنگام سفر به مشهد در این مکان از دنیا رفته و دفن شده است.

ویژگی معماری این بنای تاریخی شکل مخروطی گنبد آن است. همچنین کاشی‌های لاجوردی و فیروزه‌ای در نوارهای افقی گنبد استفاده شده است. کاشی‌های صلیبی شکل و ستاره‌ای به کار رفته در بنا نشان دهنده‌ی معماری دوران تیموریان است.

گنبد هارونیه

یکی دیگر از اماکن تاریخی در مشهد گنبد هارونیه است. این گنبد مربعی شکل است و از آجر ساخته شده است. قدمت آن به دوران شهر قدیمی طوس باز می‌گردد و از آن دوران باقی مانده است. شهر طوس در 25 کیلومتری و شمال غرب مشهد قرار دارد. بنابر اسناد به جا مانده و روایت تاریخدانان گنبد هارونیه مدرسه‌ای است که از دوران سده‌ی هشت هجری و امام محمد غزالی به جا مانده است. یک سنگ بنای تاریخی از امام محمد غزالی هم در این مکان قرار دارد که تایید کننده این ادعا است.

یکی از مواردی که باعث شده این گنبد اهمیت زیادی داشته باشد معماری آن است. قطر پایه‌ها، ایستایی و قدرت کف و گنبد مورد توجه تاریخدانان و گردشگران است.

آرامگاه پیر پالاندوز

آرامگاه پیر پالاندوز

آرامگاه پیر پالاندوز یکی از آثار تاریخی مشهد است که در فهرست آثار ملی ثبت شده است. این آرامگاه در بخش شمال شرقی حرم امام رضا قرار دارد و مسیر ورود به آن از خیابان نواب صفوی است. این مقبره متعلق به محمد عارف عباسی از عرفای سلسله ذهبیه است که به پیر پالان دوز مشهور شده است.

  مقبره‌ی پیر پالاندوز یک بنای چهار گوش است که گنبدی روی آن قرار دارد. ایوان آجری و شاه نشین‌های دارای نقاشی این مکان از ویژگی‌های خاص ان است.

در زمان پدر شاه عباس صفوی یعنی محمد خدابنده صفوی این مقبره ساخته شده است. طی سال‌های گذشته این مقبره چند بار ترمیم و بازسازی شده است.

قبرستان ارامنه مشهد

یکی از قدیمی‌ترین قبرستان‌ها در مشهد قبرستان متعلق به ارامنه است. در این قبرستان مسیحیانی که در مشهد زندگی می‌کردند به خاک سپرده می‌شدند. برخی از متوفیانی که در این گورستان هستند از کشورهایی نظیر آمریکا، آلمان، لهستان، روسیه و انگلیس هستند. خطوط روی قبرها هم به رسم الخط‌های مختلف است.

کلیسای مسروپ مقدس

قدمت کلیسای مسروپ به سال 1941 می‌رسد. این اثر از دوران پهلوی به جا مانده است و به عنوان اماکن مذهبی مشهد نیز از آن یاد می‌شود و در بین مردم مشهد به کلیسای میدان ده دی معروف است. ساختمان کلیسا دو گنبد مخروطی شکل دارد و بالای در وردی آن یک ناقوس وصل شده است. این کلیسا در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

خانه ملک مشهد

خانه ملک منزل مسکونی یکی از بزرگترین ثروتمندان مشهد به نام حاج حسن ملک بوده است. این خانه در اواخر دوره‌ی قاجار ساخته شده و یک بنای آجری با سقف مشبک و منبت کاری است. سازمان میراث فرهنگی این خانه را مرکز پژوهش‌های هنرهای سنتی تبدیل کرده است و کارگاه‌های مختلف صنایع دستی داخل آن دایر کرده است.

کارگاه‌های صنایع دستی خانه ملک شامل کارگاه‌های گلیم و فرش، سفال و سرامیک، کارگاه مینیاتور و تذهیب، کارگاه سوخت و چرم بری و صحافی و انواع هنرهای دستی دیگر است. کسانی که دوست دارند یک خانه‌ی تاریخی را ببیند و در کنار آن از صنایع دستی مختلف بازدید کنند می‌تواند در سفر به مشهد به خانه ملک مراجعه کنند و با یک تیر دو نشان بزنند.

حمام موزه شاه

حمام موزه شاه به حمام قلی بیگ معروف است و در حاشیه‌ی بازار بزرگ مشهد قرار دارد. این حمام را مهدی قلبی بیگ میر ساخته و وقف آستان مطهر امام رضا کرده است. این بنا مربوط به دوران صفوی و زمان شاه عباس صفوی است. در حال حاضر با توجه به توسعه حرم رضوی در قسمت جنوب غربی حرم رضوی قرار دارد و به موزه‌ی مردم شناسی تبدیل شده است.

اصلی‌ترین بخش این حمام سربینه است. این قسمت به صورت یک مربع احداث شده است و هشت ستون سنگی زیر پوشش گنبدی آن قرار دارد. بخش‌های دیگری هم در این حمام وجود دارد که شامل گرمخانه، سقف‌های گنبدی اندرونی و بیرونی است و علاقمندان به بناهای قدیمی می‌توانند به این حمام مراجعه کنند و از قسمت‌های مختلف بازدید کنند.

 هتل تاریخی پارس

یک دیگر از اماکن تاریخی در مشهد هتل تاریخی پارس است. قدمت ساخت این هتل به سال 1316 می‌رسد و توسط یک معمار روس ساخته شده است. سبک معماری آن مانند هتل‌های غربی است و فضای داخلی آن به چایخانه‌های سنتی شباهت دارد. این هتل قدیمی‌ترین هتل در مشهد است. کسانی که علاقمند به بناهای تاریخی هستند حتماً بازدید از این هتل را باید در برنامه‌ی خود قرار دهند.

یکی از مقاصد گردشگری و زیارتی در ایران شهر مشهد است. تور مشهد از تهران یکی از پرطرفدارترین تورهای مسافرتی است. اگر قصد سفر به مشهد را دارید می‌توانید با راهنمایی کارشناسان آژانس مسافربری همسفرها بهترین تور را با مناسب‌ترین قیمت انتخاب کنید.

منبع

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت: 16:04

مشهد بزرگترین شهر مذهبی ایران است که در تمام ایام سال پذیرای زائرانی است که به قصد زیارت حرم مطهر هشتمین امام شیعیان علی بن موسی الرضا به این شهر سفر می‌کنند. در مشهد امکانات خدماتی و رفاهی برای اقامت و آسایش مسافران ایجاد شده است. اما اگر دوست دارید بدانید به جز حرم امام رضا به چه مکان‌های دیگری برای زیارت می‌توانید مراجعه کنید خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مسجد گوهرشاد

مسجد گوهر شاد معروف‌ترین مسجد مشهد

یکی از معروف‌ترین اماکن مذهبی مشهد مسجد گوهر شاد است. این مسجد  با مساحت 2800 متر مربع و زیر بنای 9400 متر مربع به دستور همسر شاهرخ گوهر شاد بیگم در سال 821 هجری قمری ساخته شده است و به همین دلیل اینگونه نامگذاری شده است. مکان این مسجد در جوار حرم امام رضا  و در قسمت جنوبی آن قرار دارد. این مسجد بر پایه‌ی معماری اصیل اسلامی ساخته شده است و کاشی کاری و معماری آن نمایانگر معماری ایرانی و اسلامی در دوره‌ی تیموریان است.

در صحن این مسجد در تمام ایام سال نماز جماعت برگذار می‌شود و کسانی که به قصد زیارت حرم مراجعه کنند می‌توانند به این مسجد بروند و علاوه بر بازدید از این بنای قدیمی نماز را هم به جماعت برگذار کنند.

این مسجد یک بار در زلزله‌ی سال 1084 قمری و یک بار هم در گلوله باران سال 1330 آسیب دید اما مجدداً گنبد و ایوان آن مورد بازسازی قرار گرفت.

لازم به ذکر است نام بانی مسجد یعنی گوهر شاد در دو قسمت از مسجد حک شده است. کاشی معرقی که بالای در نقره‌ای دارالسیاده و کتبیه‌ی ایوان مقصوره دو قسمتی از مسجد هستند که با خط شاهزاده بایسنقر نام گوهر شاد حک شده است.

آرامگاه یاسر و ناصر

آستانه امامزادگان سید ناصر و سید یاسر علیهم السلام

یکی از مناطق گردشگری و تفریحی به گفته راهنمای سفر به مشهد، روستای ییلاقی گلستان است. در این روستا علاوه بر اینکه طبیعت زیبا و بکر جاذبه‌ای برای جذب گردشگران است، امامزاده‌ای هم قرار دارد که خیلی از افراد به قصد زیارت به آن‌جا مراجعه می‌کنند. امامزادگان سید ناصر و سید یاسر فرزندان ذکور امام موسی کاظم هستند که در این مکان دفن شده اند.

پیش از سال 1342 مقبره‌ی این دو امامزاده گلی بود اما بعد از آن به همت خیرین با زیر بنای 3000 متر مربع ساخته شد و با کاشی‌های معرق مزین شد. علاوه بر زائران ایرانی خیلی از افراد از کشورهای اطراف مانند عراق به قصد زیارت این دو امام به این مکان مراجعه می‌کنند.

آرامگاه خواجه اباصلت

آرامگاه خواجه اباصلت در جنوب شرقی مشهد و در 5 کیلومتری جاده فریمان مشهد قرار دارد. عبدالسلام بن صالح بن سلیمان که به خواجه اباصلت هروی معروف است از دانشمندان و متکلمان مسلمان بوده است. علت نامیده شدن وی به هروی این است که اجداد و نیاکانی در هرات افغانستان داشته است. این دانشمند بزرگ بعد از هجرت امام رضا به مشهد از مدینه به این شهر آمد و شاهد چگونگی به قتل رسیدن این امام به دست مامون بوده و بعد از شهادت امام کتابی به نام وفاه الرضا را تالیف کرد.

وی در سال 236 هجری قمری در خراسان از دنیا رفت و مزار وی به صورت یک بقعه‌ی کوچک بود. اما کربلایی محمد درویش این بقعه را بازسازی و مرمت کرد و آن را به صورت یک بنای چهار ضلعی و گنبدی درست کرد. در سال‌های اخیر به علت استقبال زائران از این مکان و ممراجعه برای زیارت امکانات خدماتی و رفاهی زیادی در این منطقه احداث شده است.

پیر پالاندوز

آرامگاه پیر پالاندوز

آرامگاه پیر پالاندوز یکی از اماکن مذهبی مشهد است که در فهرست آثار ملی هم ثبت شده و بهترین مکان برای افرادی است که از طریق تور مشهد از تهران به این شهر سفر کرده و قصد بازدید از آثار مذهبی مشهد را دارند. همچنین سالانه افراد زیادی به قصد تبرک به این مکان مقدس مراجعه می‌کنند. این آرامگاه در دوره‌ی صفوی و در ضلع شرقی حرم امام رضا علیه السلام قرار دارد.

محمد عارف عباسی از عرفای قرن دهم هجری است که به پیر پالاندوز معروف است. آرامگاه چهار ضلعی است گنبد پیای شکل و ایوان آجری دارد.

آستانه مبارکه امامزاده یحیی

یکی دیگر از اماکن متبرکه در مشهد آستانه مبارکه امامزاده یحیی است که که در روستای میامی قرار دارد. این روستا در 50 کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد و محل دفن یحیی فرزند زید بن علی بن الحسین است. بنای آرامگاه یک ایوان چهارضلعی و گنبد فیروزه‌ای رنگ و دو پوسته که مناره‌هایی طرفین ورودی آن قرار دارد. همچنین یک کتیبه‌ی سنگی مربوط به سال 937 هجری قمری بر سر در این امامزده قرار دارد.

یکی از جاذبه‌های طبیعی اطراف این امامزاده چشمه‌ای است که در دامنه‌ی کوه جریان دارد و زائران پس از زیارت از آب این چشمه معدنی هم استفاده می‌کنند.

گنبد خشتی

یکی دیگر از اماکن مذهبی در مشهد گنبد خشتی است. این بنا در دوران صفویه ساخته شده است و در سال 1345 در فهرست آثار ملی ثبت شده است. در این گنبد یکی از نوادگان امام موسی کاظم مدفون است. سلطان غیاث الدین محمد که با 17 واسطه به امام موسی کاظم می‌رسد در این مکان مدفون است. این مکان مذهبی به محلی مناسب برای زائرانی است که از طریق تور مشهد از شیراز به این شهر سفرکرده‌اند.

گنبد خشتی به لحاظ موقعیت مکانی ابتدای خیابان طبرسی و در مجاورت کوچه آب سیاه قرار دارد. علت نامگذاری این بقعه به گنبد خشتی این است که از ساخت گنید از خشت استفاده شده است. فضای داخلی این بقعه در دوران قاجار مرمت شده و با نقاشی و کتیبه مزین شده است.

آرامگاه خواجه مراد

آرامگاه خواجه مراد

نام خواجه مراد برای خیلی از ما ایرانیان آشنا است و در سفر به مشهد حتماً سری هم به این آرامگاه زده‌ایم. خواجه مراد از اصحاب خاص امام رضا علیه السلام بوده که بعد از مرگ مقبره‌اش زیارتگاه شده است. این آرامگاه در 15 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد و به دلیل فاصله‌ی سه کیلومتری که با آرامگاه خواجه اباصلت دارد، خیلی از زائران این دو مکان را با هم زیارت می‌کنند.

تا قبل از سال 1330 بر مراز خواجه مراد فقط یک گنبد و گلدسته ساده قرار داشت و کاشی کاری آن ساده بود. اما به مرور زمان تغییرات و تحولاتی در ساختمان مزار ایجاد شد و امکانات رفاهی در اطراف این بقعه ایجاد شد که زائران بتوانند از آن استفاده کنند.

یکی از این امکانات بازارچه‌هایی است که در ان صنایع دستی و خوراکی‌های سوغات مشهد مانند هل، نبات و زعفران به فروش می‌رسد.

امام زاده سید عبدالعزیز

امامزاده سید عبدالعزیز در روستای دهسرخ در فاصله‌ی 34 کیلومتری جنوب غرقی مشهد قرار دارد. این امام زاده بر اساس روایات معتبر برادرزاده‌ی امام رضا است و آرامگاهی که الان زیارتگاه است در دوره‌ی قاجار ساخته شده است.

روستای دهسرخ با معابری که سنگ فرش شده پوشیده شده است و ورودی روستا در نهایت به این بقعه می‌رسد. این بقعه یک نمای شش وجهی دارد و نبدی روی آن ساخته شده است. در سال‌های اخیر برای اینکه از امامزاده برای برگذاری مراسم‌های مذهبی استفاده شود یک حسینیه در کنار آن ساخته شده است و فضای معنوی روستا را بیشتر کرده است.

تخت امام و چشم امام مکان‌های مقدس مشهد

مشهد مقدس مکان‌های مذهبی زیادی دارد که افراد علاقمند می‌توانند برای زیارت به این مکان‌ها مراجعه کنند و از فضایل معنوی بهره‌مند شوند. اهالی روستای دهسرخ عقیده دارند امام رضا به همراه یاران خود در مکان تخت امام نماز خوانده است و از برکت حضور ایشان این منطقه بلند تر از زمین‌های اطراف شده است . این زمین تقریبا مساحتی نزدیک به 600 مترمربع دارد و چند قدمی از چشمه امام فاصله دارد. اهالی روستا با توجه به اعتقاد به متبرک بودن این مکان در ایامی از سال مراسمات مذهبی را در این مکان برگذار می‌کنند یا غذای نذری توزیع می‌کنند.

چشمه امام هم به اعتقاد مردم و بنا به روایت نویسنده منتهی الامال چشمه‌ای است که از برکت امام رضا از آن آب جوشیده است. بنا بر روایات وقتی امام رضا برای نماز ظهر قصد اقامه‌ی نماز ظهر داشته با دستان خود زمین را حفر می‌کند و آب زلالی از زمین می‌جوشد که از آن وضو می‌گیرند. بعد از آن اتفاق از این چشمه همیشه آب جوشیده است و تا امروز به عنوان یک مکان متبرک زیارتگاه است.

آرامگاه شیخ بهائی

شیخ بهائی از مفاخر اسلام و تشیع است که در علوم زمان خود جزو دانشمندان مطرح بوده است. وی در بعبلبک به دنیا آمده اما همراه با پدر خود به شهر اصفهان آمده و در آنجا سکونت داشته است. اما پس از مرگ جنازه‌اش به مشهد منتقل شده است و آرامگاهش زیارتگاه دوستداران علم و دانش شده است.

آرامگاه خواجه ربیع

آرامگاه خواجه ربیع یکی از افراد طایفه‌ی بنی اسد در شمال غرب مشهد قرار دارد. او از یاران و سرداران حضورت علی علیه السلام بوده است که در سال‌های پایانی خلافت امیر المونین و اختلاف ایشان با معاویه برای دوری از نزاع و دعوا عراق را به قصد ایران ترک کرده است.

مسجد گناباد مشهد

مسجد جامع گناباد مشهد یکی از اماکن مذهبی مشهد مقدس است که در قرن هفتم هجری ساخته شده است و از مساجد مهم اسلامی است. این مسجد دو ایوان دارد و و کتیبه‌ای که در این مسجد قرار دارد مربوط به دوران خوارزمشاه است و نشان دهنده‌ی قدمت این مسجد است. برخی از کارشناسان عقیده دارند قبل از اینکه این مسجد احداث شود یک مسجد دیگر در این محل قرار داشته و بعداً مسجد جامع فعلی ساخته شده است.

در سال 1347 در اثر زلزله‌ای که در این منطقه رخ داد مسجد جامع آسیب زیادی ندید و بعد از آن مورد مرمت قرار گرفت. برای بازدید از این مسجد باید گناباد سپس به کاخک بروید تا بتوانید از مسجد جامع گناباد بازدید کنید.

آرامگاه شیخ حر عاملی

شیخ حر عاملی نویسنده کتاب وسایل الشیعه و از علمای بزرگ شیعه است. شیح حر عاملی هم مانند شیخ بهایی به اصفهان آمد و در آنجا سکونت کرد و به این واسطه مورد لطف و محبت شاه عباس قرار گرفت. وی بعد از مدتی به مشهد رفت و در آن‌جا ساکن شد و تا زمان مرگ در مشهد بود. مدفن شیح حر عاملی کنار مدرسه میرزا جعفر است. قبر پسر حر عاملی شیخ محمد رضا هم در این مکان قرار دارد.

تور مشهد از تهران سفرهای هوایی و زمینی متعددی با قیمت‌های مختلف دارد. در صورت تمایل برای رزرو این تورها می‌توانید با کارشناسان آژانس مسافربری همسفرها تماس بگیرید.

منبع

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 143 تاريخ : چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت: 15:58

مشهد یکی از شهرهای شلوغ و پر ترافیک ایران است. برای رفع آلودگی هوای مشهد نزدیک 1100 فضای سبز و پرک در شهر مشهد ایجاد شده است. علاوه بر این مسافران و گردشگرانی که از طریق انواع تور مانند تور مشهد از تهران به مشهد مراجعه می‌کنند تمایل دارند بخشی از زمان خود را در پارک، شهربازی و فضای سبز بگذرانند. این فضاها برای پیاده‌روی، پیک نیک و گذراندن ساعتی خوش در کنار اعضای خانواده و دوستان مناسب است. در این مطلب به معرفی پارک‌ها و شهربازی‌های مشهد می‌پردازیم.

پارک ملت

پارک ملت مشهد

پارک ملت در سمت غربی مشهد قرار دارد و از بزرگترین و قدیمی‌ترین پارک‌های مشهد است. این پارک در سال 1342 و در زمان محمدرضا شاه پهلوی ساخته شده است.پارک ملت بزرگ است و سه در اصلی دارد. یک درب در بخش شمالی پارک ملت و منطقه‌ی وکیل آباد است، درب دیگر در بخش غربی است و به بلوار آزادی راه دارد. درب سوم نیز از جنوب پارک به بلوار امامت می‌رسد.

در این پارک یک شهر بازی بزرگ با انواع وسایل بازی مختلف وجود دارد و سبب شده علاوه بر کودکان بزرگسالان هم از حضور در این شهربازی لذت ببرند. هجدهمین شهربازی مرتفع جهان در پارک ملت مشهد قرار دارد و خیلی از کسانی که به این پارک می‌آیند دنبال هیجان بازی‌های شهربازی هستند.

اما از جاذبه‌های طبیعی این پارک درختان و گل‌کاری زیبای پارک است. وسعت پارک 72 هکتار است و بیش از 35 هزار درخت در ان کاشته شده. ورودی پارک هم با گل‌کاری‌های زیبا و رنگارنگ توجه همه را به خود جلب می‌کند.

از دیگر جاذبه‌های پارک ملت برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی استحر روباز در سمت غربی پارک است. این استخر 400 نفر ظرفیت دارد و بسیاری از افراد علاقمند به استفاده از آن هستند. زمین فوتبال، بسکتبال، تنیس، پیست اسکی نیز در این پارک دایر است.

آدرس: مشهد، ابتدای بلوار وکیل آباد، ابتدای بلوار امامت، حاشیه‌ی بزرگراه آزادی، پارک ملت

پارک خورشید

یکی از بزرگترین پارک‌های کوهستانی مشهد پارک خورشید است. پارک خورشید در شرق مشهد قرار دارد و وسعت آن 400 هکتار است. پارک خورشید به دلیل اینکه کوهستانی است و از سطح شهر فاصله دارد و بلندتر است مکان مناسبی برای شب‌گردی و پیاده‌روی بوده و از جاذبه‌های طبیعی مشهد بشمار می‌رود. زیرا از این فضا می‌توان سطح شهر را نظاره کرد.

در این پارک امکانات خدماتی و رفاهی مانند سرویس بهداشتی، بوفه، نمازخانه و آبخوری، نیمکت‌ها و آلچیق‌هایی برای نشستن فراهم شده است.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار هاشمیه، پارک خورشید

پارک طرق

پارک جنگلی طرق مشهد

پارک طرق مشهد در سال 1377 احداث شده و به کمپ غدیر مشهور است. در تمام پارک‌های مشهد امکان اسکان برای مسافران وجود ندارد اما در پارک طرق مشهد 280 کلبه ساخته شده و ظرفیت برپاکردن 4000 چادر مسافرتی وجود دارد و گردشگرانی که از شهرهای مجاور به مشهد سفر کرده‌اند می‌توانند به این پارک مراجعه کنند و اقامت داشته باشند. فضای سرسبز و پر درخت این پارک قطعاً در فصل‌های گرم سال مکان مناسبی برای اسکان است.

حتی کسانی هم که چادر مسافرتی ندارند می‌توانند از غرفه‌هایی که به این منظور در پارک طراحی شده است چادرمسافرتی کرایه کنند و از آن استفاده کنند. در ضمن برای راحتی کسانی که در این پارک اسکان دارند امکانات خدماتی و رفاهی هم ایجاد شده است. این امکانات شامل سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، مکان‌هایی برای شستشوی ظرف، پارکینگ خودرو است.

آدرس: مشهد، خیابان جمهوری، بزرگراه شهید کلانتری، حدفاصل پل الغدیر و شهرک ابوذر، پارک جنگلی طرق

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی مشهد

یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های مشهد پارک کوهسنگی است. این پارک بین اهالی مشهد و مسافران از محبوبیت خاصی برخوردار است. در فضای داخل پارک دو کوهپایه‌ی سنگی وجود دارد. در این پارک با درختان بلند و کهنسال، مسیرهای سنگ فرش شده، فضاهایی برای نشستن مواجه می‌شوید. اگر می‌خواهید ساعات خوشی را در کنار دوستان و خانواده با تفریح و خوشگذرانی سپری کنید در راهنمای سفر به مشهد حتماٌ سری به کوهستان پارک بزنید.

آدرس: مشهد، انتهای خیابان کوهسنگی، پارک کوهسنگی

باغ گل‌های مشهد

یکی از جاذبه‌های توریستی مشهد باغ گل‌ها است. در باغ گل‌های مشهد انواع گل‌ها موجود است. این باغ هشت قسمت اصلی دارد که شامل باغ رز، باغ صخره، باغ گل‌های فصلی، باغ گیاهان پیازی، آمفی تئاتر روباز، گلخانه و لابیرانت، آمفی تئاتر روباز است. انواع گل‌های مختلف مطابق با فصل رویش در این باغ وجود دارد.

علاوه بر گردشگران بسیاری از دانشجویان و محققان هم برای انجام کارهای پژوهشی و از نزدیک مشاهده کردن گل و گیاهان به این باغ مراجعه می‌کنند. داخل این پارک یک برکه وجود دارد که در آن نیلوفرهای آبی وجود دارند و منظره‌ی زیبایی را داخل این باغ ایجاد کرده است.

در باغ گل‌ها طراحی‌های زیبا و منحصر به فردی هم وجود دارد. به طور مثال  در باغ گل‌ها یک بخش با مساحت سه هکتار به شکل گل بنفشه طراحی شده است.

آدرس: مشهد، بلوار معلم، بین معلم 71 و 73، باغ گل‌های مشهد

کوهستان پارک مشهد

کوهستان پارک مشهد یکی از جاذبه‌های توریستی مشهد است که مورد توجه مسافران و گردشگران و حتی ساکنان مشهد قرار می‌گیرد. این پارک بزرگ است و مساحتی تقریبا 18 هکتاری دارد. این مساحت بزرگ با درختان گوناگون و فضاهای سبز پوشانده شده. علاوه بر آن داخل کوهستان پارک وسایل بازی و تفریح برای کودکان، شهربازی، غرفه‌هایی برای خرید خوراکی وجود دارد.

کوهستان پارک دارای پارکینگ اختصاصی است و کسانی که با خودروی شخصی به پارک می‌روند می‌توانند از ان استفاده کنند.

اگر می‌خواهید می‌توانید به باغ وحش هم مراجعه کنید، در قسمت غربی کوهستان پارک انواع گونه‌های حیوانات مختلف نگه‌داری می‌شود. باغ وحش برای کودکان جذابیت زیادی دارد و خانواده‌ها می‌توانند با حضور در باغ وحش خاطرات خوشی را برای کودکانشان رقم بزنند.

کوهستان پارک شادی با توجه به اینکه مالکیت خصوصی دارد چند سال است که تعطیل است و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، کوهستان پارک شادی

پارک ارم مشهد

پارک ارم مشهد یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین پارک‌های مشهد است. وسعت این پارک 17 هکتار است و در سال 1386 احداث شده است. این پارک یکی از نزدیک‌ترین پارک‌ها به حرم امام رضا است، به همین جهت مورد استقبال بسیاری از زائران قرار می‌گیرد. از جاذبه‌های پارک ارم مشهد آبنمایی است که داخل پارک قرار دارد و مورد توجه بسیاری از بازدید کنندگان قرار می‌گیرد. همچنین شهربازی پارک ارم برای استفاده‌ی کودکان و بزرگسالان دایر شده است و می‌تواند ساعات خوش و فرح بخشی را رقم بزند.

داخل پارک ارم یک دریاچه‌ هم قرار دارد که نشستن کنار آن در فصل گرم سال و استفاده از خنکی آب برای بسیاری از گردشگران جذابیت دارد.

برای رفتن به پارک ارم می‌توانید از خودروی شخصی استفاده کنید و خودرو را داخل پارکینگ اختصاصی قرار دهید. همچنین برای تامین آسایش کسانی که به پارک مراجعه می‌کنند امکانات خدماتی دیگر مانند سرویس بهداشتی، آبخوری، بوفه هم داخل پارک وجود دارد.

آدرس: مشهد، گلشهر، بلوار شهید آوینی، پارک ارم

باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد در مرکز شهر قرار دارد و ساکنان مشهد استقبال زیادی از این پارک می‌کنند. موقعیت مکانی و دسترسی راحت به این پارک یکی از مزیت‌های آن است. این پارک قدیمی است و در سال 1345 ساخته شده است. در گذشته از پارک ملی برای برگذاری برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی استفاده می‌شد اما الان بیشتر به عنوان یک جاذبه‌ی گردشگری برای مسافران  تلقی می‌شود.

مجاورت باغ ملی با خیابان جنت که مراکز خرید زیادی دارد برای مسافران یک امتیاز محسوب می‌شود. زیرا می‌توانند به راحتی به این مکان‌ها دسترسی داشته باشند.

آدرس: مشهد، خیابان امام خمینی، جنب خیابان جنت، باغ ملی مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد

یکی از معروف‌ترین مناطق در مشهد وکیل آباد است. پارک جنگلی وکیل آباد حدود 70 هکتار وسعت دارد و انواع گونه‌های مختلف درخت مانند اقاقیا، کاج، چنار، افرا در آن وجود دارد. این پارک به همت شهرداری به یکی از مکان‌های تفریحی و گردشگری تبدیل شده است و ساکنان مشهد و مسافران از آن بهره می‌برند.

داخل پارک جنگی وکیل آباد مکان‌هایی برای نشستن و پیک نیک طراحی شده است که خانواده‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند و ساعات خوب و خوشی را در کنار هم داشته باشند.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، پارک جنگلی وکیل آباد

شهربازی سرزمین عجایب

خانواده‌هایی که دوست دارند فرزندانشان را به شهربازی‌های سرپوشیده بروند می‌توانند به شهربازی سرزمین عجایب در مرکز خرید الماس شرق مراجعه کنند. این شهربازی در طبقه‌ی سوم و چهارم مجتمع قرار دارد. در این مجتمع دستگاه‌های مکانیکی مانند کیدی‌راید، قطار، چرخ و فلک، مینی‌جت، فوتبال دستی و ایرهاکی، مینی‌بولینگ، رزینگ استور، ریس زون دارد.

آدرس: مشهد، مجتمع تجاری الماس شرق، طبقه‌ی سوم و چهارم، شهربازی سرزمین عجایب

شهربازی هلیوم پارک

یکی از جذاب‌ترین شهربازی مشهد شهربازی هلیوم پارک است. این پارک پرشی در مشهد دو سالن 1500 متری دارد و در طبقه‌ی چهارم و پنجم مرکز خرید مرواردید گوهر شاد قرار دارد. هلیوم پارک دارای تم آبی اقیانوسی است و بازی‌های متنوعی را برای کودکان و بزرگسالان دارد.

آدرس: مشهد، بلوار جانباز، بین جانباز 5 و 7، مجتمع تجاری مروارید گوهر شاد

بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری فضای سبز داردد و محیطی خوش و آب و هوا است. اما جاذبه‌ی بوستان مینیاتوری به دلیل محیط آرام و فرهنگی آن بوده و این مکان را در لیست امکان گردشگری مشهد جای داده است. در این بوستان بناهای تاریخی مشهد و شهرهای دیگر در ابعاد کوچک و به صورت مینیاتوری ساخته شده و در دسترس بازدید کنندگان قرار گرفته است.

برای رفع خستگی می‌توانید به کافی شاپ با نمای سنتی و باستانی مراجعه کنید و با صرف یک نوشیدنی یا قهوه خستگی را از تن بدر کنید.

داخل پارک مینیاتوری دریاچه و رودخانه مصنوعی قرار دارد که برای کودکان بسیار جالب است. همچنین یکی دیگر از جاذبه‌های این پارک برای کودکان قطار تفریحی است.

آدرس: مشهد، بزرگراه میثاق، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، سجادیه 24

کوهشار مشهد

کوهشار در مناطق کوهستانی مشهد دایر شده است و طبیعتاً در مناطق کوهستانی جنوب مشهد قرار دارد. یکی از جاذبه‌ای این پارک آبشار مصنوعی آن است. این آبشار مصنوعی 190 متر ارتفاع دارد. احداث و کارهای اجرائی این منطقه‌ی تفریحی هنوز به پایان نرسیده است و بنا بر گفته‌ی شهردار مشهد در سال 1400 افتتاح می‌شود.

آدرس: مشهد، بلوار نماز، بین بلوار شهدا ارتش و کوشش، کوهشار مشهد

تور مشهد از تهران یکی از پرطرفدارترین تورهای مسافرتی است. برای اطلاع از قیمت‌های مختلف تورها می‌توانید با کارشناسان مسافربری همسفرها مشورت کنید و اطلاعات لازم را بپرسید.

منبع

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت: 15:53

مشهد یکی از شهرهای بزرگ و زیارتی ایران است که افراد زیادی در ایام مختلف سال به آن سفر می‌کنند. به همین دلیل فرودگاه مشهد یعنی فرودگاه شهید هاشمی نژاد از بزرگترین فرودگاه‌های کشور است که  به طور تقریبی سالانه 7 میلیون سفر از آن انجام می‌شود.. همچنین در این فرودگاه پروازهای خارجی هم انجام می‌شود. در این مطلب قصد داریم در مورد ویژگی‌های فرودگاه هاشمی نژاد صحبت کنیم.

فرودگاه شهید هاشمی در زمینی به مساحت 540 هکتار، در جنوب شرق مشهد قرار دارد. این فرودگاه دو باند موازی دارد و تمام هواپیماها را در این فرودگاه می‌پذیرد.

آشنایی با تاریخچه فرودگاه شهید هاشمی نژاد

آشنایی با تاریخچه فرودگاه شهید هاشمی نژاد

فرودگاه مشهد با نام فرودگاه بین المللی در سال 1330 ساخته شد. پیش از این مشهد فرودگاه نداشت و فقط در میدان 15 خرداد یک باند خاکی برای فرودهای نظامی وجود داشت. در سال 1346 فرودگاه مورد بهسازی و مرمت قرار گرفت و یک باند جدید برای پدافند نیروی هوایی در آن ساخته شد. در ان سال‌ها به صورت روزانه یک پرواز تهران مشهد انجام می‌شد. به علاوه پروازهای آموزشی و نظامی هم در این فرودگاه دایر بود.

در سال‌های بع و ب افزایش تعداد پروازها قسمت‌های جدیدی در فرودگاه احداث شد. برج مراقبت و ساختمان‌های جدید فرودگاه از جمله‌ی این بخش‌ها هستند.

اما بعد از انقلاب مراحل بهسازی فرودگاه وارد مرحله‌ی جدید شد و حتی نام فرودگاه از فرودگاه بین المللی مشهد به فرودگاه شهید هاشمی نژاد تغییر کرد.

مشخصات فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد چیست؟

فرودگاه شهید هاشمی نژاد یک فرودگاه عمومی و نظامی است. کد یاتا این فرودگاه MHD و کد ایکائو آن OIMM است و در ارتفاع 995 کیلومتری از سطح دریا قرار گرفته است.

تعداد پروازهای داخلی و خارجی که در فرودگاه شهید هاشمی نژاد انجام می‌شود زیاد است و حتی تعداد این پروازها بیشتر از پروازهای فرودگاه شهید هاشمی نژاد است.

شرکت‌های هواپیمایی فعال در فرودگاه شهید هاشمی نژاد شامل هواپیمایی تابان، ایران ایر، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی نسیم، هواپیمایی کیش، هواپیمایی قشم، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی نفت ایران است. در این فرودگاه پروازهای خارجی هم انجام می‌شود که این شرکت‌ها شامل موارد فوق هستند: ایر عربیا، هواپیمای عراق، اطلس گلوبال، آستریا ایر، فلای بغداد، فلای دبی، فری برد، ایرلاینز، تیلویند ایرلاینز، ترکیش ایرلاینز، هواپیمایی سعودی. 

امکانات فرودگاه شهید هاشمی نژاد شامل چه مواردی است؟

امکانات فرودگاه شهید هاشمی نژاد شامل چه مواردی است؟

فرودگاه شهید هاشمی نژاد امکانات  یک فرودگاه استاندارد و کامل را دارد. این امکانات شامل سیستم‌ها و تجهیزات ناوبری و رادار اپروچ، خودروهای کف ساز، ماشین‌ها برف روب برای ایام بارندگی برف است.

مزیت فرودگاه شهید هاشمی نژاد چیست؟

فرودگاه شهید هاشمی نژاد به فاصله‌ی 8 کیلومتر از مرکز شهر مشهد قرار دارد. این فاصله باعث شده است سر و صدا و آلودگی صوتی ساکنان شهر را اذیت نکند. همچنین فرودگاه بزرگ است و دو ترمینال جداگانه برای پروازهای داخلی و خارجی دارد.

ویژگی‌های ترمینال داخلی فرودگاه شهید هاشمی نژاد

ترمینال یک فرودگاه شهید هاشمی نژاد با مساحت 38 هزار متر مربع  مخصوص پروازهای داخلی است. امکاناتی که  در این بخش وجود دارد شامل: دفاتر شرکت‌های هواپیمایی مختلف، تاکسیرانی، سرویس بهداشتی، اتاق مادر و کودک چک بار و مسافر، سالن پذیرش مسافر، غرفه‌های مختلف عرضه‌ی مواد غذایی است. با غرفه‌ی رزرواسیون که در فرودگاه قرار دارد مسافران  و زائران مشهد می‌توانند هتل رزو کنند. همچنین در غرفه‌هایی برای فروش سوغات و صنایع دستی مشهد در این قسمت از فرودگاه قرار دارند.

ویژگی‌های ترمینال خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد

ترمینال دو فرودگاه شهید هاشمی نژاد با مساحت 21600 متر مربع مخصوص پروازهای خارجی است.  در این بخش از فرودگاه  قسمت‌های مختلفی مانند سالن ورود و سالن خروج ، سرویس بهداشتی و نمازخانه، اطلاعات پرواز، غرفه مواد غذایی و رستوران، سالن ورود و تحویل بار، شعبه‌های بانک و خودپرداز، سازمان حج و زیارت وجود دارد. همچنین برای فروش سوغات مشهد غرفه‌هایی در این بخش وجود دارد.

پارکینگ فرودگاه شهید هاشمی نژاد

یکی از پرترددترین فرودگاه‌های کشور فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد است. مراجعان به این فرودگاه می‌توانند اتومبیل‌های خود را در پارکینگ قرار دهند و بعد از بازگشت از سفر با پرداخت هزینه تحویل بگیرند. هزینه‌ی پارک خودرو شامل ورودی و مدت زمان استفاده از پارکینگ است. این فرودگاه چهار پارکینگ دارد. ظرفیت این پارکینگ‌ها به صورت زیر است:

پارکینگ ترمینال 1:  این پارکینگ که مخصوص پروازهای داخلی است ظرفیت پذیرش 2000 خودرو را دارد. پارکینگ ترمینال 2:  این پارکینگ که مختص پروازهای خارجی است ظرفیت پذیرش 500 خودرو را دارد. پارکینگ ترمینال 3:  این پارکینگ مخصوص پروازهای ورودی خارجی  با ظرفیت 200 خودرو است.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد یک پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 400 خودرو  نیز در ترمینال یک دارد. 

چگونه به فرودگاه شهید هاشمی نژاد دسترسی داشته باشیم؟

چگونه به فرودگاه شهید هاشمی نژاد دسترسی داشته باشیم؟

دسترسی به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با اتومبیل شخصی، مترو و تاسی فراهم است. اگر می‌خواهید با اتومبیل شخصی به فرودگاه بروید باید از از فلکه‌ی 15 خرداد وارد بلوار جمهوری و سپس وارد بلوار شهید هاشمی نژاد منتهی به فرودگاه شوید.

برای استفاده از مترو باید از خط یک مترو استفاده کنید. ایستگاه متروی غدیر تا وکیل آباد می‌تواند شما را به فرودگاه برساند. خطوط اتوبوسرانی هم بری مل و نقل مسافران از فرودگاه به سمت حرم آماده هستند. برای استفاده از اتوبوس باید از خط 77 شرکت اتوبوسرانی استفاده کنید.

همچنین برای آسایش مسافران 300 تاکسی در محوطه‌ی بیرونی فرودگاه مستقر است که می‌توان از آن‌ها هم استفاده کرد.  هزینه‌ی جابه جایی مسافران بر اساس استفاده از تاکسی متر و نرخ مصوب تاکسیرانی است. بنابراین اگر مسافران شکایتی هم داشته باشند می‌توانند به سازمان تاکسیرانی اعلام کنند.

اطلاعات تماس با فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

  • شماره تلفن اطلاعات پرواز فرودگاه مشهد: ۳۳۴۰۰۰۲۰ – ۱۹۹
  • اداره کل فرودگاه های استان: ۳۳۴۰۰۰۰۱
  • شماره تماس امانات: ۳۳۴۰۰۵۴۳
  • شماره تلفن پلیس فرودگاه مشهد: ۳۳۴۰۰۰۷۰
  • شماره تماس تاکسیرانی فرودگاه: ۳۳۴۰۰۲۵۳
  • شماره تلفن گذرنامه: ۳۳۴۰۰۰۹۰ – ۳۳۴۰۰۰۱۸
  • شماره تلفن گمرک فرودگاه مشهد: ۳۳۴۰۰۲۲۱
  • شماره تلفن وزارت خارجه: ۳۳۴۰۰۱۶۷

یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر زیارتی شهر مشهد است. آژانس مسافربری همسفرها به شما کمک می‌کند بین گران‌ترین و ارزان‌ترین تور مشهد از تهران  هر کدام که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.. اختلاف قیمت بین تورها بستگی به هتل محل اقامت، نوع پرواز و غذا همراه با اقامت و ترانسفر فرودگاهی دارد.

منبع

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت: 15:49

برای انتخاب مناسب تابلو برق ساختمانی یا صنعتی علاوه‌بر آشنایی با انواع آنها، باید نکاتی را هم هنگام خرید رعایت کنید. این نکات که در حین ارتباط با سازنده باید مدنظر داشته باشید در زیر بیان شده‌اند:

براساس نیز خود نوع تابلو برق را مشخص کنید.
جنس تابلو اعم از استیل، آلومینیوم، فولاد و … را انتخاب کنید.
با توجه به واحد صنعتی یا ساختمانی خود، میزان جریان و ولتاژ مورد نیاز را تعیین کنید.
به استاندارد عدم‌نفوذ آب یا ذرات به داخل تابلو برق دقت کنید.
دقت کنید که حتما استاندارد تامین حفاظت دستگاه در تابلو استفاده شده باشد.
به نوع کشویی، فیکس یا ماژولار بودن بدنه تابلو‌برق دقت کنید.
محل نصب (داخلی یا فضای باز) تابلو را بر اساس نیاز تعیین کنید.
از شرکت‌ها و برندهای معتبر اقدام به خرید تابلو برق کنید.
خدمات پس از فروش تابلو را جویا شوید.
حتما دقت داشته باشید که تابلو برق دارای دفترچه راهنما و کاتالوگ باشد.

هزینه خرید تابلو برق
هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست! بنابراین گاهی اوقات خرید جنس ارزان و بی‌کیفیت، بهای گزافی را روی دست ما می‌گذارد. به همین دلیل برای خرید تابلو، حتما باید به کیفیت تجهیزات به کار رفته در آن دقت کنید. همچنین باید دقت داشته باشید که تابلو برق مورد نظر شما دارای سیستم محافظتی باشد.

وجود سیستم شناسایی خطا در تابلو برق بسیار حائز اهمیت است. چرا که هنگام بروز خطا از آسیب رسیدن به کل سیستم جلوگیری می‌کند. همچنین وجود کنترل دستی برای مواقع اضطراری از بروز حوادث جلوگیری می‌کند. همه این عوامل در قیمت نهایی تابلو برق تاثیرگذار است.

تابلو برق فشار قوی
به طور کلی ژنراتورهایی که قدرتی بیشتر از 1000 ولت داشته باشند را فشار قوی می‌گویند. برای تامین و خرید تابلو برق در تهران، باید اجزا آن از کیفیت و استانداردهای بالایی برخوردار باشند. چرا که ضعیف بودن اجزای آنها باعث بروز حوادث متعددی خواهد شد. همچنین برای خنک کردن سیستم قدرت الکتریکی تابلوهای فشار قوی از گاز SF6 استفاده می‌شود.

تابلوی برق فشار ضعیف
این نوع تابلو برق‌ها که بیشتر برای مصارف خانگی مناسب هستند، تا سطح ولتاژ ۱۰۰۰ ولت کارایی دارند. البته به طور کلی این تابلوها تا سطح جریان ۷۴۰۰ آمپر هم وجود دارند. دستگاه‌های فشار ضعیف انواع مختلفی دارند که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

MCC یا سیستم موتور کنترل سنتر
تابلو کنترل و حفاظت
اصلاح ضریب قدرت
PCC یا تابلو پاور کنترل سیستم
کنترل اتوماسیون
تابلوی برق فشار متوسط
خرید تابلو برق در تهران، خصوصا فشار متوسط آن، بیشتر برای کاربردهای پتروشیمی، عمرانی، نفت و گاز، صنعتی و نیروگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا این دستگاه‌ها تا سطح ولتاژ 36000 ولت را تحمل می‌کنند. همچنین به دو صورت تابلو برق GIS و عایق هوا طراحی و تولید می‌شوند.

تابلو برق از چه اجزایی تشکیل شده‌ است؟
معمولا در یک تابلو برق با ساختار استاندارد، انواع قطعات و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرند. تمامی این تجهیزات باید بین کارفرما و پیمانکار به درستی مشخصص شود. با اجزای تابلوبرق‌ها در زیر بیشتر آشنا می‌شوید:

کلیدها: این قطعه وظیفع وصل یا قطع مدار را برعهده دارد. از مهم‌ترین نوع آنها می‌توان به کلیدهای سلکتوری، غلتکی، فلوتر سوئیچ، میکروسوئیچ، بوش باتون و… اشاره کرد.
کنتاکتور: این قطعه برای کنترل از راه دور تابلو برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بی متال: هنگام عبور جریان بسیار زیاد، فرمان قطع آن را صادر می‌کند.
رله‌ها: این تجهیزات در تابلو برق تشخیص خطاهای مختلف و فرستادن سیگنال به قطع‌کننده را برعهده دارند.
ترانس جریان: از این قطعه برای افزایش یا کاهش جریان ولتاژ در تابلو برق استفاده می‌کنند.
تجهیزات اندازه‌گیری: برای اندازه‌گیری پتانسیل جریان برق مورد استفاده قرار می‌گیرند.
بدنه دستگاه: محفظه‌ای فلزی که تمامی قطعات و تجهیزات درون آن قرار می‌گیرند.
سیم و کابل: این عناصر یا قطعات هادی وظیفه ارتباطات را در تابلو برق برعهده دارند.
نکات خرید تابلو برق در تهران؛ بررسی تابلو برق براساس ساختار
تابلوهای برق براساس ساختار به انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

تابلوهای متال انکلوزد Metal Enclosed
در این نوع تابلو‌ها تمامی تجهیزات و قطعات الکتریکی از جمله دستگاه‌های اندازه‌گیری، ترانس ولتاژ و جریان، کلیدها و… درون محفظه‌ای تمام بسته و فلزی نصب می‌شوند.

تابلوهای متال کلد Metal Clad
یکی از انواع تابلوهای برق هستند که همه محفظه‌های آن از یکدیگر جدا شده‌اند. از قابلیت‌های مهم تابلوهای Metal Clad عدم انتقال خطا به محفظه‌های دیگر است. به این معنی که وقتی خطایی در یکی از محفظه‌ها رخ می‌دهد به سایرین انتقال داده نمی‌شود. همین ویژگی باعث می‌شود در صورت خراب‌ شدن یک محفظه، بقیه دچار آسیب نشوند. این نوع تابلوها به چهار بخش زیر تقسیم می‌شوند:

محفظه نگهداری کلید
محفظه نگهداری باسبار
محفظه نگهداری سر کابل
محفظه نگهداری تجهیزات حفاظتی، اندازه‌گیری و کنترلی (LV)
تابلوهای دیواری
همانطور که اشاره شد برای خرید تابلو برق در تهران، باید با انواع آنها از لحاظ ساختاری آشنا باشید. یکی از انواع این تابلوها، تابو برق‌های دیواری هستند که در دو نوع روکار (On Surface) و توکار (Flush Mounting) طراحی شده‌اند.

تابلوهای Rack
این مدل از تابلو برق‌ها از نوع قفسه‌ای هستند. روی آنها محفظه‌های الکترونیکی، کنترل، اندازه‌گیری، مخابراتی و… قابل‌نصب است. همچنین این تابلو برق‌ها مدلی به نام Swing دارند که دارای درب متحرک است. با وجود این قابلیت، امکان بررسی تجهیزات پشت تابلو فراهم می‌شود. البته ناگفته نماند که این نوع تابلوهای راک درب شیشه‌ای دارند و نسبت به باقی مدل‌ها کمی گران‌تر هستند.

تابلوهای مرکز قدرت
این تابلو برق‌ها برای تغذیه MCCها ساخته می‌شوند. تابلوهای مرکز قدرت در واقع نوعی توزیع هستند که امکان تغذیه چندین MCC را دارند. همچنین کلیدهایی که در این تابلو برق‌ها استفاده شده از نوع هوایی هستند.

تابلوهای کشویی
این نوع تابلوها که به محفظه کنترل هم معروف هستند به صورت کشویی تولید و برای کنترل موتورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته این تابلو‌ برق‌ها هم قیمت بسیار بالایی دارند.

جمع‌بندی

خرید تابلو برق اگر با رعایت برخی نکات انجام شود به یک تجربه جذاب تبدیل می‌شود؛ بنابراین قبل از انتخاب سیستم، حتما نوع تابلو برق متناسب با نیاز خود را بررسی کنید. رعایت این نکات باعث می‌شود هم در هزینه و هم وقت صرفه‌جویی داشته باشید.

تابلوهای برق انواع مختلفی دارند که باتوجه به کاربرد آنها اقدام به خرید کنید. انتخاب برندی باکیفیت همراه با قیمتی مناسب، خیال شما را از بابت ایمنی و کارایی راحت خواهد کرد. همچنین تابلو برق مناسب، پروژه‌های مدنظر شما را به نحو احسن تکمیل می‌کند.

قیمت خرید تابلو برق در تهران
در ادامه به بررسی ویژگی‌ها، دلایل استفاده و قیمت خرید انواع تابلو برق در تهران خواهیم پرداخت.

قیمت خرید تابلو برق ستاره مثلث
جهت استارت الکتروموتورها با توان بالای ۷ونیم کیلووات، پایین آوردن گشتاور موتور سه فاز، جلوگیری از افت ولتاژ در برق کل ساختمان و برخی از دلایل دیگر ما می‌توانیم از تابلو ستاره مثلث استفاده کنیم. پایین آوردن جریان به وسیله ستاره مثلث باعث پیشگیری از صدمات احتمالی به مدار خواهد شد. البته به غیر از مورد ذکر شده، استفاده از این تابلو برق مزایا دیگری نیز دارد. برخی از مزایای تابلو برق ستاره مثلث شامل؛ عدم تولید گرما، قیمت مقرون به صرفه، عدم استفاده از دستگاه تعویض شیر و غیره است. البته مانند هر تابلو برق دیگری این نوع از تابلو برق نیز دارای معایبی است که یکی از مهم ترین آن‌ها کم بودن گشتاور مدار این تابلو برق در ابتدای راه اندازی است. قیمت تابلو برق به عوامل مختلفی از جمله کیفیت آن بستگی دارد. جهت اطلاع از قیمت خرید تابلو برق ستاره مثلث با کیفیت بالا می‌توانید با مشاوران مجموعه پرشین تکنیک تماس بگیرید.

قیمت خرید تابلو برق پیانویی
تابلو برق پیانویی که به آن تابلو برق میز فرمان یا اپراتوری نیز می‌گویند به جهت دسترسی آسان اپراتور به کلیدهای فرمان ساخته می‌شود. از مزیت‌های این نوع از تابلو برق دسترسی راحت به تجهیزات برای بازرسی با اشغال فضای کمتر است. تابلو برق پیانویی به اپراتور این امکان را می‌دهد که به سادگی به تابلوهای کامپیوتر و سایر تجهیزات دسترسی داشته باشد و به راحتی بتواند تابلو برق را کنترل کند. تابلو برق میز فرمان از سه بخش، قسمت پایین تابلو، قسمت بالای تابلو و قسمت اپراتوری تشکیل شده است. تابلو برق پیانویی با ابعاد و کاربردهای متفاوتی تولید می‌شوند. جهت انتخاب تابلو برق مناسب و اختصاصی خود می‌توانید با مشاوران پرشین تکنیک تماس بگیرید، از قیمت تابلو برق ها اطلاع کسب کنید و تابلو برق مد نظر خود را با بهترین کیفیت از ما خریداری کنید.

قیمت خرید تابلو برق بانک خازنی
کنترل کردن توان راکتیو توسط مجموعه‌ای از خازن‌ها کار اصلی تابلو برق‌های خازنی است. مهم‌ترین کاربرد این نوع از تابلو برق‌ها در صنعت است. به دلیل اینکه افزایش جریان که منجر به افزایش مقطع کابل‌ها می‌‍شود یکی از رایج‌ترین مسائل در صنعت است زیرا انرژی موجود در صنعت عموما از نوع موتوری است. در نتیجه یکی از بهترین راهکارها برای کنترل این مشکل اضافه نمودن تابلو برق‌های بانک خازنی است. نصب تابلو برق‌های خازنی موجب کاهش هزینه برق می‌شود. همچنین استفاده از این تابلو برق می‌تواند موجب جلوگیری از آسیب به تجهیزات شود؛ زیرا یکی از وظایف آن ثابت نگه داشتن ولتاژ و جبران افت ولتاژ در مدار است. اما اینها تنها نمونه ای از مزایای استفاده از تابلو برق خازنی است. شما می‌توانید در صورت نیاز به این تابلو برق که یکی از ملزومات مراکز صنعتی است با مشاوران پرشین تکنیک در ارتباط بوده و جهت استعلام قیمت یا خرید تابلو برق در تهران از این راه اقدام نمایید.

قیمت خرید تابلو برق کارگاهی
یکی از مهم‌ترین نوع تابلو برق‌ها جهت برقراری ایمنی افراد و تجهیزات برقی در هر کارگاهی است. کاربرد تابلو برق کارگاهی همانطور که گفته شد در زمینه تجهیز کارگاه‌ها به صورت موقتی یا پروژه‌های در حال انجام برای دسترسی به برق با توجه به سطح ایمنی بالا می‌باشد. انواع تابلو برق‌های کارگاهی شامل تابلو برق‌های تک فاز و سه فاز می‌باشند. همچنین تابلو برق های کارگاهی بر اساس شرایط جوی و محلی نصب آن‌ها (درون یا بیرون ساختمان) متفاوت طراحی می‌شوند. عموما تابلو برق‌هایی که خارج از ساختمان نصب می‌شوند باید به باران، نور خورشید، پوسیدگی و غیره مقاوم باشند. انواع تابلو برق‌های کارگاهی بر اساس اندازه و نوع نیاز کارگاه به صورت تخصصی ساخته می‌شوند پس دارای قیمت ثابت نیستند. جهت اطلاع از قیمت و خرید این نوع تابلو برق با مشاوران مجموعه پرشین تکنیک تماس بگیرید.

قیمت خرید تابلو برق فرمان
کاربرد این نوع از تابلو برق‌ها جهت کنترل موتورهای الکتریکی است. تابلو برق فرمان به دو صورت ثابت و کشویی ساخته می‌شوند. همانطور که گفته شد این نوع از تابلو برق‌ها جهت کنترل موتورهای الکتریکی در نوع سه فاز یا تک فاز به کار می‌روند. در صورت نیاز به تابلو برق فرمان شما می‌توانید از طریق بخش تماس با ما از قیمت و نحوه خرید تابلو برق در تهران اطلاع کسب کنید.

قیمت خرید تابلو برق استخری
وجود تابلو برق در استخرها یکی از الزامات ایجاد حفاظت و امنیت است. از مهم‌ترین کاربردهای تابلو برق استخری ایجاد حفاظت و کنترل جریان الکتریکی در زمان ایجاد شوک الکتریکی است. تابلو ایستاده و دیواری دو نوع از تابلو برق استخری هستند که می‌توان در موتورخانه استخر آن‌ها را نصب کرد. جهت اطلاع از قیمت و خرید تابلو برق در تهران به مشاوران ما و راه‌های ارتباطی مشخص شده در سایت مراجعه کنید.

قیمت خرید تابلو برق چنج آور
در زمان‌هایی که برق شهری دچار قطعی می‌شود می‌توان از این مدار استفاده کرد که در این روش به صورت اضطراری ژنراتور برق را جایگزین برق اصلی می‌کند. این نوع از تابلو برق‌ها عموما مشخصات فنی یکسانی دارند و تنها در برخی قطعات داخلی آن‌ها تفاوت ایجاد می‌شود. با این حال تابلو برق چنج آور در دو نوع دستی و اتوماتیک موجود است و شما می‌توانید خریداری کنید. برای استعلام قیمت و خرید تابلو برق در تهران می‌توانید به گروه تخصصی پرشین تکنیک اعتماد کرده و بهترین و با کیفیت‌ترین تابلو برق مورد نیاز خود را از ما تهیه کنید.

قیمت خرید تابلو برق فشار ضعیف
با وجود اینکه تابلو برق‌های فشار ضعیف یکی از پر استفاده‌ترین انواع تابلو برق هستند اما خرید آن‌ها به دلیل کم بودن سطح ولتاژ ورودی نمی‌تواند امنیت را جهت حفاظت از وسایل برقی در منازل شما ایجاد کند و نیاز است که حتما پیش از خرید اطلاعات کامل را در خصوص آن‌ها کسب کنید. این نوع از تابلو برق‌ها از تابلو برق‌های خانگی بزرگ‌تر هستند و قطعات زیادی جهت کنترل و حفاظت و اندازه گیری و غیره را در خود جای داده‌اند. تابلو برق‌های فشار ضعیف انواع مختلفی دارند؛ تابلو برق سلول فشار ضعیف یا تابلو برق ایستاده، تابلو برق دیواری، تابلو برق بارانی و غیره. جهت دریافت مشاوره در خصوص این نوع از تابلو برق‌ها، خرید تابلو برق فشار ضعیف و اطلاع از قیمت آن می‌توانید با مشاوران پرشین تکنیک از طریق راه‌های مشخص شده در سایت در ارتباط باشید تا بهترین انتخاب را انجام داده و با بهترین قیمت تابلو برق مورد نظر خود را در تهران خریداری کنید.

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 81 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 11:32

در صورتی که بخواهید به جزیره کیش سفر کنید باید برخی موارد را بدانید تا بتوانید سفر خوبی را برای خود و خانواده و دوستانتان رقم بزنید. در سفر به جزیره کیش، اطلاع از مناطق گردشگری آن، بازارها، مسیرهای دسترسی به بخش های مختلف جزیره، سرگرمی های موجود و... مواردی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند سفر خود و روزهای موجود را برنامه ریزی نمایید و بیشترین استفاده را از آن داشته باشید.

ما در ادامه برخی موارد ضروری را ذکر کرده ایم که مختصرا توضیح می دهیم اما اطلاعات کامل تر را می توانید در هر لینک به صورت جداگانه مطالعه نمایید.

به عنوان مثال مرکز خرید دامون یکی از مراکز خرید مدرن و جذاب جزیره کیش است که می توانید با مراجعه به آن انواع خریدهای خود را انجام دهید. یا دیگر مرکز خریدی که در کیش بسیار محبوب و معروف است، مرکز خرید مرجان می باشد که در آن می توانید اجناس با کیفیت و قیمت مناسبی را خریداری نمایید. دیگر بازار معروف کیش بازار مروارید است. این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای جزیره بوده و خرید ارزان قیمت از آن امکان پذیر است.

در صورتی که به جزیره کیش سفر کردید و وقت دارید تا از سایر جزیره های زیبای اطراف کیش نیز بازدید کنید، باید بدانید که جزیره هندورابی، جزیره هرمز، جزیره لاوان و جزیره لارک از جمله این جزایر هستند که بازدید از آن ها می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد.

به غیر از بازارها که یکی از جاذبه های جزیره کیش می باشند، برخی مناطق دیدنی مانند قلعه جنی کیش، کشتی یونانی و... نیز از مواردی هستند که با مراجعه به آن می توانید بخش تاریخی جزیره کیش را مشاهده کنید و با تاریخچه این جزیره تا حدودی آشنا شوید.

در سفر به کیش، تهیه غذا یکی از مواردی است که نیاز دارد برای آن برنامه داشته باشید، پیشنهاد ما به شما تست کردن غذاهای محلی کیش است که می تواند تجربه جدید و جالبی برای شما باشد. هرچند که می توانید با خرید ماهی از بازار ماهی فروشان کیش خودتان نیز غذا تهیه نمایید.

رفت و آمد در جزیره نیز از دیگر مواردی است که باید برای آن بودجه کنار بگذارید و بهترین و به صرفه ترین روش را انتخاب کنید. به دلیل هزینه های بالای تاکسی در کیش شما می توانید از مینی بوس های جزیره استفاده کنید که البته نیاز به مقداری پیاده روی دارد و همه جای جزیره را پوشش نمی دهد و یا اینکه با اجاره روزانه خودرو در کیش به راحتی در جزیره جابجا شوید.

شاید یکی از پر طرفدارترین تفریحات جزیره کیش، برنامه های تفریحی و سرگرمی مانند جنگ های شبانه یا کنسرت هایی باشد که در این جزیره برگذار می شود. شرکت در این جنگ های شبانه کیش می تواند موجب شود ساعاتی را در جزیره به تفریح و خنده سپری نمایید و در کنار هم لذت ببرید.

جزیره کیش به دلیل رومانتیک بودن و آرامشی که دارد، یکی از بهترین مقصدها برای سپری کردن ماه عسل به حساب می آید. هرچند که برخی هتل های این جزیره به صورت اختصاصی برای برنامه ماه عسل شما تدارک دارند و بسیار رومانتیک تر هستند که شما می توانید اولین سفر خود بعد از ازدواج را در این هتل ها به بهترین نحو سپری نمایید و لذت ببرید.

https://davatonline.ir/content/308359/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D8%B4

https://shoma-online.ir/?p=185757

http://www.didbaniran.ir/fa/tiny/news-142104

https://kalannews.ir/?p=31846

https://mehrinmednews.com/%D8%B1%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%A7%DA%98-%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C/4671-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%DB%8C%D8%B4.html

https://www.alefbakhabar.com/fa/news/117019/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D9%84%D8%B9%D9%87-%D8%AC%D9%86%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D8%B4

https://aboutall.ir/Post/Highland-Kish-amusement-park

https://www.khabareazad.com/fa/tiny/news-28809

https://www.tazetarinha.com/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D8%AA%D9%84%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%87-%D8%B9%D8%B3%D9%84-%D8%AF/

https://www.iranfunmag.com/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%A2%D9%86/

https://mihannovin.ir/?p=149586

https://fanooszagros.ir/?p=218212

https://baamardom.ir/?p=209626

http://meliyat.ir/fa/news/376486/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D8%B4

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 127 تاريخ : شنبه 21 آبان 1401 ساعت: 11:46

سبک زندگی این روزها به صورتی شده است که تقریبا همه ما در افراد اطراف خود می‌توانیم فردی را پیدا کنیم که دارای مشکلات اسکلتی یا عضلانی باشد.

 

این نوع از مشکلات جسمانی، پیر یا جوان را نمی‌شناسد. زمانی که افراد بیشتر کارهای خود را با استفاده از دستگاه‌ها و ماشین‌های مختلف انجام می‌دهند و تحرک به کمترین میزان خود رسیده است، پس تمامی افراد می‌توانند دچار چنین مشکلاتی شوند. 

 

هم‌چنین مشکلات قلبی نظیر سکته، یکی از بیماری‌هایی است که عزیزان زیادی را از ما گرفته است. البته بعضی از انواع آن قابل درمان است و اگر شما هم تجربه این را داشته باشید که یکی از نزدیکانتان دچار سکته قلبی شده باشد، می‌دانید که فیزیوتراپی بهترین روش درمان آن است.

 

فیزیوتراپی کلید درمانی تمامی بیماری‌هایی است که تا اینجا از آن‌ها نام بردیم. روشی غیر دارویی و موثر برای چنین افرادی است که می‌تواند حس بسیار خوبی را به آن‌ها منتقل نماید.

 

خیلی از افراد ممکن است نتوانند به مراکز درمانی مراجعه نمایند تا از این خدمات استفاده کنند. به همین دلیل است که بهترین راه، استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی است.

این دستگاه دارای مزایای زیادی است که حتی می‌تواند برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها به شما کمک نماید. در این مطلب به صورت کامل با دستگاه فیزیوتراپی آشنا خواهیم شد.

دستگاه فیزیوتراپی چه مزایا و فوایدی دارد؟

فواید و مزایای فیزیوتراپی می‌تواند برای افراد مختلفی مناسب و کاربردی باشد، حال در ادامه مزیت‌های آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

 

کاهش عمل جراحی، یکی از مهم‌ترین فواید خرید دستگاه فیزیوتراپی

هنگامی که فرد از دستگاه‌های فیزیوتراپی استفاده می‌کند، از بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات در امان خواهد بود. این موضوع کمک می‌کند تا بدن و مفاصل فرد در مقابل درد‌ها و آسیب‌ها تقویت شود و دیرتر آسیب ببیند. همچنین در بسیاری از موارد فرد مجبور به عمل جراحی بوده، اما به دلیل آن که قبل از عمل، درمان خود را با فیزیوتراپی پیش برده، دیگر نیاز او به عمل جراحی از بین رفته است.

 

از بین بردن عوارض سایر روش‌های درمانی یکی تاثیرگذارترین موارد در قیمت دستگاه فیزیوتراپی

بسیاری از روش‌های درمانی که برای سلامت انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، پس از مدتی عوارض مختلفی را برای فرد به وجود می‌آورند. از این رو برخی از روش‌های درمانی به دلیل عوارض درمان، دارای ریسک و خطر‌‌های زیادی هستند. اما باید گفت که فیزیوتراپی یک روش خوب و مناسب درمانی است که بدون هیچگونه عوارضی می‌تواند سلامت جسمتان را تضمین کند.

 

جلوگیری از بیماری‌هایی که با افزایش سن رخ می‌دهد

با افزایش سن، بدن افراد ضعیف‌تر شده و احتمال ابتلا به درد‌های عضلانی و مفصلی وجود دارد. اما اگر می‌خواهید با افزایش سنتان به این درد‌ها مبتلا نشوید، ورزش کنید و از دستگاه فیزیوتراپی خانگی استفاده کنید. با استفاده از این دستگاه می‌توانید بسیاری از بیماری‌های که در سن پیری برای افراد به وجود می‌آید را از خود دور کرده و زندگی سالمی را برای خود بسازید. 

 

خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی مناسب برای ورزشکاران

استفاده از دستگاه فیزیوتراپی برای ورزشکاران نیز بسیار مناسب است. این افراد می‌توانند با استفاده از این دستگاه عملکرد خود را بهبود دهند و از آسیب‌های مختلفی که ممکن است برایشان به وجود آید، خود را در امان نگه دارند.

 

قیمت دستگاه فیزیوتراپی

همانطور که گفته شد دستگاه‌های فیزیوتراپی شامل انواع و مدل‌های مختلفی می‌شود که با بهره گیری از آن‌ها می‌توانید فواید زیادی را برای خود به ارمغان آورید. یکی از بهترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های فیزیوتراپی، مدل خانگی آن است که امروزه بسیاری از افراد به دلیل کاربرد و فواید مختلفش، آن را مورد استفاده قرار می‌دهند، حال در این بخش در نظر داریم تا فواید دستگاه فیزیوتراپی خانگی را بیان کنیم.

 

تسکین درد: هنگامی که مفاصل و عضلات افراد، با گرفتگی یا درد روبه‌رو می‌شوند، استفاده از دستگاه فیزیوتراپی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و این درد‌ها را تا حدود بسیاری زیادی تسکین دهد.

 

افزایش و بهبود گردش خون: بهبود گردش خون برای سلامت انسان بسیار مورد نیاز و مفید است. برخی از درد‌هایی که در بدن افراد مشاهده می‌شود، به دلیل مشکلاتی است که در اثر عدم گردش خون مناسب در اندام‌های آن‌ها به وجود می‌آید.

کاهش استفاده از دارو‌های ضد درد: مسکن و دارو‌های ضد درد، اولین نسخه‌ای است که افراد برای درمان درد‌های خود انجام می‌دهند، این نوع از قرص‌ها بعضا می‌توانند عوارض مختلفی را به وجود آورند. از این رو بهتر است تا حد امکان این نوع از دارو‌ها را مورد استفاده قرار ندهید. اما با خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی، به جای استفاده از قرص‌ها و مسکن‌ها می‌توانید از این دستگاه‌ها استفاده کنید.

 

بهبود عملکرد بدن: هنگامی که از دستگاه فیزیوتراپی استفاده می‌کنید، می‌توانید در نقاط مورد استفاده شاهد افزایش حرکت و عملکرد بدن باشید.

 

به طور کلی دستگاه‌های فیزیوتراپی علاوه بر این موارد دارای مزیت‌های دیگری نیز هستند. از این رو با توجه به این توضیحات می‌‌توان گفت که وجود این دستگاه در هر خانه‌ای بسیار لازم و ضروری است تا با استفاده از آن بتوانید مشکلات و درد‌های خود را بهبود دهید.

 

آشنایی با مفهموم هرتز و کانال در هنگام استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی

در هنگام استفاده از دستگاه‌های فیزیوتراپی با دو موضوع بسیار مهم روبه‌رو هستیم که باید قبل از استفاده از دستگاه با این مفاهیم آشنا شوید. 

 

مفهموم هرتز در دستگاه فیزیوتراپی خانگی: مشخص است که میزان درد یا میزان توان از دست رفته در هر فرد با فرد دیگر تفاوت می‌کند. از این رو دستگاه باید دارای قابلیتی باشد، تا فرد بتواند با توجه به نیاز خود دستگاه‌ها را برای استفاده آماده کند. به طور کلی به میزان شدت و قدرت پالس‌هایی که از دستگاه خارج می‌شود، هرتز می‌گویند. تنس‌های خانگی دارای مدل‌ها مختلفی هستند که می‌توانید از آن‌ها بر اساس نوع نیاز خود بهره بگیرید. به طور کلی دستگاها در مدل‌های 60، 125، 250 و 400 هرتز در بازار وجود دارند.

 

مفهموم کانال در دستگاه فیزیوتراپی خانگی: میزان درد و نوع نیاز افراد از دستگاه‌های فیزیوتراپی با یکدیگر متفاوت بوده، این موضوع سبب می‌شود تا تعداد کانال‌هایی که برای درمان طراحی می‌‌شوند نیز بایکدیگر تفاوت داشته باشند. به طور کلی هر کانال دارای 2 پد فیزیوتراپی است که بر روی بدن قرار می‌گیرد. از این رو به عنوان مثال اگر دستگاهی دارای دو کانال باشد در واقع دارای 4 پد فیزیوتراپی است. به طور کلی تعداد کانال‌هایی که در دستگاه فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارت‌انداز: 2، 5 و 10.

 

الکتروتراپی با دستگاه TENS و کاربرد مختلف آن در فیزیوتراپی

الکتروتراپی اصطلاح و مفهومی گسترده دارد که شامل تکنیک‌ها و روش‌هایی است که با استفاده از جریان برق انجام می‌شود. با استفاده از این روش‌ می‌توان درمان‌های مختلفی را به ثمر رساند و باعث بهبود افراد شد. به طور کلی الکتروتراپی کاربرد‌ها و مزیت‌های زیادی را به دنبال دارد که از اصلی‌ترین آن ها می‌توان به تسکین درد، افزایش سرعت بهبود و کوتاه‌ کردن دور نقاهت افراد اشاره کرد. در این روش درمانی با تحریک الکتریکی می‌توان درد‌ها و مشکلات مختلفی را بهبود داد و یا به طور کامل آن‌ها را از بین برد. بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌هایی که برای الکتروتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه TENS است. به طور کلی دستگاه‌های زیادی برای این روش‌ درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توان گفت که TENS نسبت به همه‌ی این نوع از دستگاه‌ها عملکرد بهتری دارد.  دستگاه TENS به بسیاری از بیمار‌ها توصیه می‌شود تا به واسطه‌ی آن بتوانند درمان خود را آغاز کنند و به مرور زمان درد‌های خود را التیام دهند.

 

زمان خرید دستگاه فیزیوتراپی به چه مولفه‌هایی توجه کنیم؟

هنگامی که تصمیم به خرید دستگاه فیزیوتراپی می‌گیرید با مدل‌ها و برندهای فراوانی روبرو خواهید شد. بدون تردید انتخاب از میان گزینه‌های بسیاری که در اختیار دارید سخت است. زیرا نمی‌دانید کدام دستگاه می‌تواند نیازهای شما را پاسخ دهد، در عین حال از کیفیت بالایی برخوردار باشد و همچنین در مدت زمان کوتاه به مشکل برنخورد.

 

با توجه به مشکلی که دارید، برای این‌که بتوانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید، به دنبال ویژگی‌های زیر در دستگاه‌های فیزیوتراپی مورد انتخابتان بگردید. 

 

مولفه‌های خرید دستگاه فیزیوتراپی، قدرت

نحوه عملکرد دستگاه در تسکین درد بسیار تاثیر دارد. به‌همین علت در هنگام خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی به میزان قدرت آن دقت کنید. البته دستگاهی نخرید که قدرت زیاد آن به اندام‌های شما آسیب برساند. بهتر است در این زمینه نظر یک پزشک را جویا شوید.

 

مولفه‌های خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی، عمر باتری

دستگاهی که کیفیت باتری بالایی داشته باشد، به شما اجازه می‌دهد تا مدت زمان زیادی را بدون نیاز به شارژ یا تعویض باتری با آن سپری کنید. بنابراین از هزینه‌های اضافی برای خرید باتری آسوده خواهید بود و از طرفی وقت کمتری را به شارژ آن اختصاص خواهید داد.

 

مولفه‌های خرید دستگاه فیزیوتراپی، ویژگی‌ها

در هنگام انتخاب و خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی به ویژگی‌های مختلف آن نیز دقت کنید. اگر امکانات دستگاه با قیمت آن همخوانی نداشته باشد، خرید آن مقرون به‌صرفه نخواهد بود.

 

مولفه‌های خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی، حمل آسان

قابل حمل بودن دستگاه بسیار اهمیت دارد، زیرا استفاده از آن را در هر مکان و زمانی که بخواهید میسر می‌کند. جهت دریافت تمامی اطلاعاتی که پیش از خرید دستگاه فیزیوتراپی باید بدانید اینجا کلیک کنید.

 

مولفه‌های خرید دستگاه فیزیوتراپی، گارانتی و خدمات پس از فروش

نه تنها در هنگام خرید دستگاه فیزیوتراپی بلکه برای تهیه هر وسیله الکترونیکی، گارانتی و خدمات پس از فروش از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که باید در نظر بگیرید. همچنین دقت کنید فروشنده اگر اینترنتی هم فعالیت می‌کند، نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت کرده باشد.

 

انواع دستگاه فیزیوتراپی

پیش از خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی بهتر است انواع برندهای آن را بشناسید و با ویژگی‌های هر یک آشنا شوید. آشنایی با این موارد قطعا در قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی تاثیرگذار است. در ادامه چند مدل معروف را به همراه ویژگی‌هایی که دارند، معرفی می‌کنیم.

 

دستگاه هابدیک Wave Pulse Plus مدل HMB-1000

تسکین، تقویت و رفع مشکلات عضلانی

قابلیت تنظیم فرکانس

عملکرد ساده

امکان تنظیم دستی و خودکار

برای استعلام قیمت دستگاه فیزیوتراپی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

دستگاه تنس مدل Beurer EM41

قابلیت تنظیم زمان

تسکین و درمان انواع درد

ساده و کاربردی

برای استعلام قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

دستگاه 2 کاناله برجیس مدل ST90

اگر برای درمان انواع مشکلات عصبی و عضلانی به دنبال خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی هستید، این مدل می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. از جمله دیگر ویژگی‌های آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

امکان نفوذ بالا بدون ایجاد گرما یا سوختگی

تایید شده توسط وزارت بهداشت

امکان تنظیم زمان

مناسب برای کاهش وزن

برای استعلام قیمت دستگاه فیزیوتراپی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

دستگاه تنس مدل EM80

امکان تنظیم شدت فرکانس و لرزه

قابلیت نتظیم زمان

درمان دردهای عضلانی

دارای 4 کانال مجزا

برای استعلام قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

دستگاه برجیس مدل SL400

دارای فرکانس 400 هرتز

درمان تضمینی انواع مشکلات

دارای صفحه کلید لمسی

مناسب برای انواع شکستی و سکته مغزی

عملکرد بی‌نظیر

کیفیت عالی

3 سال گارانتی و خدمات پس از فروش

برای استعلام قیمت دستگاه فیزیوتراپی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دستگاه تنس عضلانی مدل Omron-E2

درمان گرفتگی عضلات

آرام‌بخش اعصاب

دارای پد قابل شستشو

امکان تنظیم شدت

دارای گارانتی 2 ساله

مقاومت بالا

برای استعلام قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

دستگاه برجیس 5 کاناله مدل ST90

درمان گرفتگی عضله

رفع خطوط پوستی

قابلیت استفاده برای کاهش وزن

دارای گارانتی و خدمات پس از فروش

برای استعلام قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

چه مولفه‌هایی بر قیمت دستگاه فیزیوتراپی تاثیر می‌گذارد؟

عوامل متفاوتی می‌توانند بر قیمت دستگاه فیزیوتراپی تاثیر بگذارند. اما مهم‌ترین عامل تاثیرگذار ویژگی‌های متنوع هر دستگاه است. بنابراین در هنگام خرید دستگاه فیزیوتراپی برای این‌که هزینه اضافه پرداخت نکنید، به امکانات آن توجه داشته باشید تا دستگاهی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهای شما باشد.

 

اگر در این مورد شک دارید حتما با کارشناسان خرید فروشگاه مورد نظر مشورت کنید یا نظر پزشک خود را جویا شوید. در هر حال هر یک از عوامل زیر می‌توانند در افزایش قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی موثر باشند.

 

مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت دستگاه فیزیوتراپی، امکان تنظیم قدرت و شدت جریان

بدن هر فرد می‌تواند میزان مشخصی از جریان را تحمل کند. بنابراین دستگاه‌های فیزیوتراپی دارای شدت جریان متفاوتی هستند تا افراد بتوانند با توجه به میزان درد یا توان بدنی خود، قدرت آن را تغییر دهند. محدوده بازه‌ای که دستگاه اجازه می‌دهد شدت جریان را تغییر دهید، روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

 

مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی، دارای انواع طول موج

برای درمان بخش‌های مختلف بدن باید طول موج‌های متفاوتی را تنظیم کنید. ضمن این‌که دردها یا مشکلات عمقی علاوه بر شدت جریان با طول موج‌های متفاوت سریع‌تر درمان خواهند شد. به‌همین علت دستگاهی که قابلیت تنظیم طول موج‌های متفاوت را داشته باشد، برای انواع مشکلات بهتر عمل می‌کند و در نتیجه آن قیمت بیشتری نیز دارد.

 

مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت دستگاه فیزیوتراپی، قابلیت درمان انواع مشکلات

قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی بر اساس مشکلاتی که می‌تواند درمان کند، متفاوت خواهد بود. علاوه بر این‌که بعضی مدل‌ها امکانات متعددی دارند که روی قیمت آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود. بعضی از دستگاه‌ها بسته به قدرت خود می‌توانند به شما در زمینه‌های زیر کمک کنند:

 

تسکین درد

درمان مشکلات عضلانی و عصبی

انعطاف مفاصل

توان‌بخشی به عضلات

کاهش هورمون‌های استرس‌زا

کمک به کاهش بافت چربی در بدن

بهبود جریان خون

بهبود بافت‌های آسیب‌دیده

مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی، دارای تاییدیه بهداشت

با خرید دستگاهی که دارای تاییدیه بهداشت باشد، می‌توانید خیالتان از کیفیت و کارآمدی بالای آن جمع باشد. پس در هنگام خرید دستگاه فیزیوتراپی به استانداردهای آن توجه کرده و مدلی را انتخاب کنید که مورد تایید کشورهای پیشرفته باشد.

 

مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت دستگاه فیزیوتراپی، گارانتی

یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی ضمانت نامه پس از فروش آن است که نشان از کیفیت و کارآمدی دستگاه دارد. 

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 103 تاريخ : چهارشنبه 18 آبان 1401 ساعت: 14:15

سبک زندگی این روزها به صورتی شده است که تقریبا همه ما در افراد اطراف خود می‌توانیم فردی را پیدا کنیم که دارای مشکلات اسکلتی یا عضلانی باشد.

 

این نوع از مشکلات جسمانی، پیر یا جوان را نمی‌شناسد. زمانی که افراد بیشتر کارهای خود را با استفاده از دستگاه‌ها و ماشین‌های مختلف انجام می‌دهند و تحرک به کمترین میزان خود رسیده است، پس تمامی افراد می‌توانند دچار چنین مشکلاتی شوند. جهت دریافت تمامی اطلاعاتی که پیش از خرید دستگاه فیزیوتراپی باید بدانید اینجا کلیک کنید.

 

هم‌چنین مشکلات قلبی نظیر سکته، یکی از بیماری‌هایی است که عزیزان زیادی را از ما گرفته است. البته بعضی از انواع آن قابل درمان است و اگر شما هم تجربه این را داشته باشید که یکی از نزدیکانتان دچار سکته قلبی شده باشد، می‌دانید که فیزیوتراپی بهترین روش درمان آن است.

 

فیزیوتراپی کلید درمانی تمامی بیماری‌هایی است که تا اینجا از آن‌ها نام بردیم. روشی غیر دارویی و موثر برای چنین افرادی است که می‌تواند حس بسیار خوبی را به آن‌ها منتقل نماید.

 

خیلی از افراد ممکن است نتوانند به مراکز درمانی مراجعه نمایند تا از این خدمات استفاده کنند. به همین دلیل است که بهترین راه، استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی است.

این دستگاه دارای مزایای زیادی است که حتی می‌تواند برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها به شما کمک نماید. در این مطلب به صورت کامل با دستگاه فیزیوتراپی آشنا خواهیم شد.

دستگاه فیزیوتراپی چه مزایا و فوایدی دارد؟

فواید و مزایای فیزیوتراپی می‌تواند برای افراد مختلفی مناسب و کاربردی باشد، حال در ادامه مزیت‌های آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

 

کاهش عمل جراحی، یکی از مهم‌ترین فواید خرید دستگاه فیزیوتراپی

هنگامی که فرد از دستگاه‌های فیزیوتراپی استفاده می‌کند، از بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات در امان خواهد بود. این موضوع کمک می‌کند تا بدن و مفاصل فرد در مقابل درد‌ها و آسیب‌ها تقویت شود و دیرتر آسیب ببیند. همچنین در بسیاری از موارد فرد مجبور به عمل جراحی بوده، اما به دلیل آن که قبل از عمل، درمان خود را با فیزیوتراپی پیش برده، دیگر نیاز او به عمل جراحی از بین رفته است.

 

از بین بردن عوارض سایر روش‌های درمانی یکی تاثیرگذارترین موارد در قیمت دستگاه فیزیوتراپی

بسیاری از روش‌های درمانی که برای سلامت انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، پس از مدتی عوارض مختلفی را برای فرد به وجود می‌آورند. از این رو برخی از روش‌های درمانی به دلیل عوارض درمان، دارای ریسک و خطر‌‌های زیادی هستند. اما باید گفت که فیزیوتراپی یک روش خوب و مناسب درمانی است که بدون هیچگونه عوارضی می‌تواند سلامت جسمتان را تضمین کند.

 

جلوگیری از بیماری‌هایی که با افزایش سن رخ می‌دهد

با افزایش سن، بدن افراد ضعیف‌تر شده و احتمال ابتلا به درد‌های عضلانی و مفصلی وجود دارد. اما اگر می‌خواهید با افزایش سنتان به این درد‌ها مبتلا نشوید، ورزش کنید و از دستگاه فیزیوتراپی خانگی استفاده کنید. با استفاده از این دستگاه می‌توانید بسیاری از بیماری‌های که در سن پیری برای افراد به وجود می‌آید را از خود دور کرده و زندگی سالمی را برای خود بسازید. 

 

خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی مناسب برای ورزشکاران

استفاده از دستگاه فیزیوتراپی برای ورزشکاران نیز بسیار مناسب است. این افراد می‌توانند با استفاده از این دستگاه عملکرد خود را بهبود دهند و از آسیب‌های مختلفی که ممکن است برایشان به وجود آید، خود را در امان نگه دارند.

 

قیمت دستگاه فیزیوتراپی

همانطور که گفته شد دستگاه‌های فیزیوتراپی شامل انواع و مدل‌های مختلفی می‌شود که با بهره گیری از آن‌ها می‌توانید فواید زیادی را برای خود به ارمغان آورید. یکی از بهترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های فیزیوتراپی، مدل خانگی آن است که امروزه بسیاری از افراد به دلیل کاربرد و فواید مختلفش، آن را مورد استفاده قرار می‌دهند، حال در این بخش در نظر داریم تا فواید دستگاه فیزیوتراپی خانگی را بیان کنیم.

 

تسکین درد: هنگامی که مفاصل و عضلات افراد، با گرفتگی یا درد روبه‌رو می‌شوند، استفاده از دستگاه فیزیوتراپی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و این درد‌ها را تا حدود بسیاری زیادی تسکین دهد.

 

افزایش و بهبود گردش خون: بهبود گردش خون برای سلامت انسان بسیار مورد نیاز و مفید است. برخی از درد‌هایی که در بدن افراد مشاهده می‌شود، به دلیل مشکلاتی است که در اثر عدم گردش خون مناسب در اندام‌های آن‌ها به وجود می‌آید.

کاهش استفاده از دارو‌های ضد درد: مسکن و دارو‌های ضد درد، اولین نسخه‌ای است که افراد برای درمان درد‌های خود انجام می‌دهند، این نوع از قرص‌ها بعضا می‌توانند عوارض مختلفی را به وجود آورند. از این رو بهتر است تا حد امکان این نوع از دارو‌ها را مورد استفاده قرار ندهید. اما با خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی، به جای استفاده از قرص‌ها و مسکن‌ها می‌توانید از این دستگاه‌ها استفاده کنید.

 

بهبود عملکرد بدن: هنگامی که از دستگاه فیزیوتراپی استفاده می‌کنید، می‌توانید در نقاط مورد استفاده شاهد افزایش حرکت و عملکرد بدن باشید.

 

به طور کلی دستگاه‌های فیزیوتراپی علاوه بر این موارد دارای مزیت‌های دیگری نیز هستند. از این رو با توجه به این توضیحات می‌‌توان گفت که وجود این دستگاه در هر خانه‌ای بسیار لازم و ضروری است تا با استفاده از آن بتوانید مشکلات و درد‌های خود را بهبود دهید.

 

آشنایی با مفهموم هرتز و کانال در هنگام استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی

در هنگام استفاده از دستگاه‌های فیزیوتراپی با دو موضوع بسیار مهم روبه‌رو هستیم که باید قبل از استفاده از دستگاه با این مفاهیم آشنا شوید. 

 

مفهموم هرتز در دستگاه فیزیوتراپی خانگی: مشخص است که میزان درد یا میزان توان از دست رفته در هر فرد با فرد دیگر تفاوت می‌کند. از این رو دستگاه باید دارای قابلیتی باشد، تا فرد بتواند با توجه به نیاز خود دستگاه‌ها را برای استفاده آماده کند. به طور کلی به میزان شدت و قدرت پالس‌هایی که از دستگاه خارج می‌شود، هرتز می‌گویند. تنس‌های خانگی دارای مدل‌ها مختلفی هستند که می‌توانید از آن‌ها بر اساس نوع نیاز خود بهره بگیرید. به طور کلی دستگاها در مدل‌های 60، 125، 250 و 400 هرتز در بازار وجود دارند.

 

مفهموم کانال در دستگاه فیزیوتراپی خانگی: میزان درد و نوع نیاز افراد از دستگاه‌های فیزیوتراپی با یکدیگر متفاوت بوده، این موضوع سبب می‌شود تا تعداد کانال‌هایی که برای درمان طراحی می‌‌شوند نیز بایکدیگر تفاوت داشته باشند. به طور کلی هر کانال دارای 2 پد فیزیوتراپی است که بر روی بدن قرار می‌گیرد. از این رو به عنوان مثال اگر دستگاهی دارای دو کانال باشد در واقع دارای 4 پد فیزیوتراپی است. به طور کلی تعداد کانال‌هایی که در دستگاه فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارت‌انداز: 2، 5 و 10.

 

الکتروتراپی با دستگاه TENS و کاربرد مختلف آن در فیزیوتراپی

الکتروتراپی اصطلاح و مفهومی گسترده دارد که شامل تکنیک‌ها و روش‌هایی است که با استفاده از جریان برق انجام می‌شود. با استفاده از این روش‌ می‌توان درمان‌های مختلفی را به ثمر رساند و باعث بهبود افراد شد. به طور کلی الکتروتراپی کاربرد‌ها و مزیت‌های زیادی را به دنبال دارد که از اصلی‌ترین آن ها می‌توان به تسکین درد، افزایش سرعت بهبود و کوتاه‌ کردن دور نقاهت افراد اشاره کرد. در این روش درمانی با تحریک الکتریکی می‌توان درد‌ها و مشکلات مختلفی را بهبود داد و یا به طور کامل آن‌ها را از بین برد. بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌هایی که برای الکتروتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه TENS است. به طور کلی دستگاه‌های زیادی برای این روش‌ درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توان گفت که TENS نسبت به همه‌ی این نوع از دستگاه‌ها عملکرد بهتری دارد.  دستگاه TENS به بسیاری از بیمار‌ها توصیه می‌شود تا به واسطه‌ی آن بتوانند درمان خود را آغاز کنند و به مرور زمان درد‌های خود را التیام دهند.

 

زمان خرید دستگاه فیزیوتراپی به چه مولفه‌هایی توجه کنیم؟

هنگامی که تصمیم به خرید دستگاه فیزیوتراپی می‌گیرید با مدل‌ها و برندهای فراوانی روبرو خواهید شد. بدون تردید انتخاب از میان گزینه‌های بسیاری که در اختیار دارید سخت است. زیرا نمی‌دانید کدام دستگاه می‌تواند نیازهای شما را پاسخ دهد، در عین حال از کیفیت بالایی برخوردار باشد و همچنین در مدت زمان کوتاه به مشکل برنخورد.

 

با توجه به مشکلی که دارید، برای این‌که بتوانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید، به دنبال ویژگی‌های زیر در دستگاه‌های فیزیوتراپی مورد انتخابتان بگردید. 

 

مولفه‌های خرید دستگاه فیزیوتراپی، قدرت

نحوه عملکرد دستگاه در تسکین درد بسیار تاثیر دارد. به‌همین علت در هنگام خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی به میزان قدرت آن دقت کنید. البته دستگاهی نخرید که قدرت زیاد آن به اندام‌های شما آسیب برساند. بهتر است در این زمینه نظر یک پزشک را جویا شوید.

 

مولفه‌های خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی، عمر باتری

دستگاهی که کیفیت باتری بالایی داشته باشد، به شما اجازه می‌دهد تا مدت زمان زیادی را بدون نیاز به شارژ یا تعویض باتری با آن سپری کنید. بنابراین از هزینه‌های اضافی برای خرید باتری آسوده خواهید بود و از طرفی وقت کمتری را به شارژ آن اختصاص خواهید داد.

 

مولفه‌های خرید دستگاه فیزیوتراپی، ویژگی‌ها

در هنگام انتخاب و خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی به ویژگی‌های مختلف آن نیز دقت کنید. اگر امکانات دستگاه با قیمت آن همخوانی نداشته باشد، خرید آن مقرون به‌صرفه نخواهد بود.

 

مولفه‌های خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی، حمل آسان

قابل حمل بودن دستگاه بسیار اهمیت دارد، زیرا استفاده از آن را در هر مکان و زمانی که بخواهید میسر می‌کند.

 

مولفه‌های خرید دستگاه فیزیوتراپی، گارانتی و خدمات پس از فروش

نه تنها در هنگام خرید دستگاه فیزیوتراپی بلکه برای تهیه هر وسیله الکترونیکی، گارانتی و خدمات پس از فروش از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که باید در نظر بگیرید. همچنین دقت کنید فروشنده اگر اینترنتی هم فعالیت می‌کند، نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت کرده باشد.

 

انواع دستگاه فیزیوتراپی

پیش از خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی بهتر است انواع برندهای آن را بشناسید و با ویژگی‌های هر یک آشنا شوید. آشنایی با این موارد قطعا در قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی تاثیرگذار است. در ادامه چند مدل معروف را به همراه ویژگی‌هایی که دارند، معرفی می‌کنیم.

 

دستگاه هابدیک Wave Pulse Plus مدل HMB-1000

تسکین، تقویت و رفع مشکلات عضلانی

قابلیت تنظیم فرکانس

عملکرد ساده

امکان تنظیم دستی و خودکار

برای استعلام قیمت دستگاه فیزیوتراپی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

دستگاه تنس مدل Beurer EM41

قابلیت تنظیم زمان

تسکین و درمان انواع درد

ساده و کاربردی

برای استعلام قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

دستگاه 2 کاناله برجیس مدل ST90

اگر برای درمان انواع مشکلات عصبی و عضلانی به دنبال خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی هستید، این مدل می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. از جمله دیگر ویژگی‌های آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

امکان نفوذ بالا بدون ایجاد گرما یا سوختگی

تایید شده توسط وزارت بهداشت

امکان تنظیم زمان

مناسب برای کاهش وزن

برای استعلام قیمت دستگاه فیزیوتراپی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

دستگاه تنس مدل EM80

امکان تنظیم شدت فرکانس و لرزه

قابلیت نتظیم زمان

درمان دردهای عضلانی

دارای 4 کانال مجزا

برای استعلام قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

دستگاه برجیس مدل SL400

دارای فرکانس 400 هرتز

درمان تضمینی انواع مشکلات

دارای صفحه کلید لمسی

مناسب برای انواع شکستی و سکته مغزی

عملکرد بی‌نظیر

کیفیت عالی

3 سال گارانتی و خدمات پس از فروش

برای استعلام قیمت دستگاه فیزیوتراپی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دستگاه تنس عضلانی مدل Omron-E2

درمان گرفتگی عضلات

آرام‌بخش اعصاب

دارای پد قابل شستشو

امکان تنظیم شدت

دارای گارانتی 2 ساله

مقاومت بالا

برای استعلام قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

دستگاه برجیس 5 کاناله مدل ST90

درمان گرفتگی عضله

رفع خطوط پوستی

قابلیت استفاده برای کاهش وزن

دارای گارانتی و خدمات پس از فروش

برای استعلام قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

چه مولفه‌هایی بر قیمت دستگاه فیزیوتراپی تاثیر می‌گذارد؟

عوامل متفاوتی می‌توانند بر قیمت دستگاه فیزیوتراپی تاثیر بگذارند. اما مهم‌ترین عامل تاثیرگذار ویژگی‌های متنوع هر دستگاه است. بنابراین در هنگام خرید دستگاه فیزیوتراپی برای این‌که هزینه اضافه پرداخت نکنید، به امکانات آن توجه داشته باشید تا دستگاهی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهای شما باشد.

 

اگر در این مورد شک دارید حتما با کارشناسان خرید فروشگاه مورد نظر مشورت کنید یا نظر پزشک خود را جویا شوید. در هر حال هر یک از عوامل زیر می‌توانند در افزایش قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی موثر باشند.

 

مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت دستگاه فیزیوتراپی، امکان تنظیم قدرت و شدت جریان

بدن هر فرد می‌تواند میزان مشخصی از جریان را تحمل کند. بنابراین دستگاه‌های فیزیوتراپی دارای شدت جریان متفاوتی هستند تا افراد بتوانند با توجه به میزان درد یا توان بدنی خود، قدرت آن را تغییر دهند. محدوده بازه‌ای که دستگاه اجازه می‌دهد شدت جریان را تغییر دهید، روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

 

مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی، دارای انواع طول موج

برای درمان بخش‌های مختلف بدن باید طول موج‌های متفاوتی را تنظیم کنید. ضمن این‌که دردها یا مشکلات عمقی علاوه بر شدت جریان با طول موج‌های متفاوت سریع‌تر درمان خواهند شد. به‌همین علت دستگاهی که قابلیت تنظیم طول موج‌های متفاوت را داشته باشد، برای انواع مشکلات بهتر عمل می‌کند و در نتیجه آن قیمت بیشتری نیز دارد.

 

مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت دستگاه فیزیوتراپی، قابلیت درمان انواع مشکلات

قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی بر اساس مشکلاتی که می‌تواند درمان کند، متفاوت خواهد بود. علاوه بر این‌که بعضی مدل‌ها امکانات متعددی دارند که روی قیمت آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود. بعضی از دستگاه‌ها بسته به قدرت خود می‌توانند به شما در زمینه‌های زیر کمک کنند:

 

تسکین درد

درمان مشکلات عضلانی و عصبی

انعطاف مفاصل

توان‌بخشی به عضلات

کاهش هورمون‌های استرس‌زا

کمک به کاهش بافت چربی در بدن

بهبود جریان خون

بهبود بافت‌های آسیب‌دیده

مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی، دارای تاییدیه بهداشت

با خرید دستگاهی که دارای تاییدیه بهداشت باشد، می‌توانید خیالتان از کیفیت و کارآمدی بالای آن جمع باشد. پس در هنگام خرید دستگاه فیزیوتراپی به استانداردهای آن توجه کرده و مدلی را انتخاب کنید که مورد تایید کشورهای پیشرفته باشد.

 

مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت دستگاه فیزیوتراپی، گارانتی

یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی ضمانت نامه پس از فروش آن است که نشان از کیفیت و کارآمدی دستگاه دارد. 

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 104 تاريخ : چهارشنبه 18 آبان 1401 ساعت: 14:15

انجام برخی از کشش‌های ساده و تمرینات ورزشی منظم حتی در محل کار و خانه، سلامت دست و مچ دست را ضمانت می‌کند. ورزش مچ دست شامل یک سری حرکات و فعالیت‌های ورزشی می‌شود.

این ورزش‌ها بسیار ساده و کم‌هزینه هستند و انجام آنها زمان زیادی را در طول روز نمی‌گیرد. مچ دست به‌دلیل اهمیتی که دارد و رابط بین دست و ساعد است، برای تمرینات تقویتی از اولویت بالایی برخوردار است.

برای تقویت مچ دست چه تمریناتی لازم است؟ تعداد تکرار این فعالیت‌ها چقدر است؟ تأثیر ورزش‌های مچ دست در فعالیت‌های روزانه چیست؟ در ادامه این مطلب با تمرین‌ها و ورزش‌های ساده مچ دست آشنا خواهید شد.

ورزش مچ دست؛ تقویت عضلات

کشش دادن و ورزش ماهیچه‌هایی که در اطراف مچ دست قرار دارند، آن را قدرتمند و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد. انجام حرکات ورزشی مناسب از آسیب رسیدن به مچ دست جلوگیری می‌کند. اگر هم مچ دست آسیب دیده باشد، با این روش‌ها قدرت مچ دست برمی‌گردد و دامنه حرکتی آن افزایش پیدا می‌کند.

حرکات مچ دست را عضلات ساعد کنترل و هدایت می‌کنند. استخوان‌هایی که در مچ دست وجود دارند، مچ را به ساعد متصل می‌کنند. برای تقویت این قسمت از دست، 18 ماهیچه که هر کدام عملکردهای خاصی برعهده دارند فعالیت می‌کنند.

تقویت این عضلات ممکن است از حرکات ساده تا دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی را شامل شود. دستگاه فیزیوتراپی برجیس از جمله دستگاه‌های مؤثر در تقویت مچ و جلوگیری از درد دست است.

16 روش ساده ورزش مچ دست

فعالیت‌های تقویت مچ دست معمولاً ساده هستند و پیچیدگی زیادی ندارند. معمولاً این ورزش‌ها در هر زمان از روز و در هر مکانی ممکن است انجام شوند. در ادامه با 11 ورزش ساده، برای تقویت عضلات مچ دست و کاهش ریسک ابتلا به درد را بررسی می‌کنیم.

کشش دست و انگشت

کشش دست و انگشت

اولین و ساده‌ترین ورزش مچ دست، استفاده از حرکات کششی است. این حرکت یک کشش بسیار ساده است که معمولاً قبل از شروع فعالیت‌های ورزشی انجام می‌شود. این حرکت کششی باعث استراحت مچ دست و دست می‌شود.

حرکت کششی (Prayer with steeple)

حرکت کششی (Prayer with steeple)

در این روش فرد انگشتان خود را تا جای ممکن از هم باز می‌کند. بعد از باز کردن انگشتان، کف دست‌ها از هم جدا و مجدداً کنار هم قرار می‌گیرند. این کار در طول روز چندین بار تکرار می‌شود.

حرکت (Prayer stretch)

در این کشش درحالیکه آرنج‌ها خم شده‌اند، کف دست‌ها روی هم قرار می‌گیرند. نوک انگشت‌ها در حالتی که زیر چانه به سمت بالا باشد، به صورت صاف قرار می‌گیرد. این کشش به اندازه 30 ثانیه و با 2 تا 4 بار تکرار انجام می‌شود.

حرکت دامنه‌دار

این حرکت برای گرم‌کردن قبل از کشش یا استراحت مناسب است. در این حالت فرد راحت نشسته و دست را از آرنج خم می‌کند، بازوی خود را روی میز یا پا قرار می‌دهد. این حرکت صاف و مداوم انجام می‌شود و 10 بار مچ دست به جلو و عقب حرکت می‌کند. فقط مچ دست باید حرکت کند و بازو در این فعالیت ثابت است.

نوار پلاستیکی تقویتی

نوار پلاستیکی تقویتی

یکی دیگر از موارد مهم در ورزش مچ دست، استفاده از نوار پلاستیکی است. این حرکت که با یک نوار پلاستیکی ساده انجام می‌شود، روی عضلات کوچک‌تر دست تأثیر می‌گذارد. این ورزش پشت میز و یا هرجای دیگری که فرد می‌نشیند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرد با استفاده از یک نوار پلاستیکی که آن را بالای انگشتان و شست خود قرار می‌دهد، به‌آرامی دست باز و بسته می‌شود. این حرکت 5 تا 10 بار در طول روز باید تکرار شود. ابزارهای مورد نیاز برای تقویت دست‌ها را می‌توانید از شرکت تجهیزات پزشکی برجیس تهیه کنید.

تقویت دست با توپ

تقویت دست با توپ

این تمرین ساده با هر نوع توپ کوچکی به اندازه توپ تنیس قابل انجام است. در صورت دسترسی نداشتن به توپ از حوله شخصی خود برای فشار دادن می‌توان استفاده کرد. در این حرکت فرد توپ را در دست گرفته و آن راه بین انگشتان و شست خود نگه می‌دارد و تا جایی که ممکن است فشار می‌دهد. این فشار بین 3 تا 5 ثانیه و با 10 تکرار در روز انجام می‌شود.

تمرین با باند مقاومتی

این باندها ابزارهای ساده ورزشی هستند و برای بیشتر فعالیت‌ها از جمله ورزش مچ دست مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای بهبودی و کاهش درد از نوار مقاومتی سبک باید استفاده کرد. اگر ورزش حرفه‌ای دنبال می‌شود، باند سنگین‌تر مناسب است. این حرکات بهتر است 10 بار در روز تکرار شوند.

نوارهای مچ دست

این تمرین تقویتی با مشت گره کرده و با وزنه‌های سبک انجام می‌شود. با توجه به قدرت بدنی فرد، هم با یک دست و هم با دو دست ممکن است انجام شود. یکی از مزیت‌های این تمرین این است که در صورت عدم دسترسی به وزنه، امکان استفاده از بطری یا قوطی کوچک غذا نیز وجود دارد.

تکیه به دیوار با مچ دست

در این تمرین فرد کف دست‌ها را به دیوار می‌زند و انگشتان دست را به سمت بالا می‌کشد. کف دست تا جایی که ممکن است روی دیوار نگه داشته می‌شود و مچ به سمت پایین دیوار کشیده می‌شود. بعد از این مراحل دست‌ها چرخیده و انگشتان به سمت پایین نگه داشته می‌شوند.

نوار مقاومتی

در این تمرین فرد روی زمین می‌نشیند و یک نوار را با هر دو دست کشیده و تا جایی که ممکن است کف دست را پایین نگه می‌دارد. به‌آرامی مچ دست را می‌چرخاند و کف دست رو به بالا قرار می‌گیرد.

تمرین تقویتی گریپ

آخرین روش در ورزش مچ دست، تمرین تقویتی گریپ است. گریپرها انواع مختلفی دارند و برای شروع یکی که بستن آن دشوارتر باشد بهتر است. وقتی بستن آن آسان‌تر شد، کشش گیره افزایش می‌یابد. گریپرها از وزن بسیار سبک تا آنهایی که برای بستن به فشارهای بالایی نیاز دارند، متغیر هستند.

حالت دعا

حرکات کششی برای مچ دست از جمله بهترین ورزش‌ها هستند. یکی از بهترین حرکات کششی، حالت دعا است. در این حالت باید دو کف دست را به هم چسبانده و بازوها را به موازات شانه قرار داد. دست‌ها را به آرامی به هم فشار دهید. این کار را روزی چند بار تکرار کنید تا عضلات این قسمت قوی شوند.

فشار دادن میز

یکی دیگر از تمرین‌های مربوط به دست، فشار به میز است. همین‌طور که پشت میز کار خود نشسته‌اید، دست‌ها را زیر میز قرار دهید. با کف دست به زیر میز فشار وارد کنید. این کار را برای ۱۰ ثانیه انجام داده و بعد دست را رها کنید. این کار باعث تقویت عضلات مچ دست می‌شود.

روش دیگر این است که در کنار میز بایستید. کف هر دو دست را روی میز گذاشته و در حالی‌که دست‌ها کاملاً صاف و کشیده هستند به آن فشار وارد کنیم. انگار که قرار است میز را به سمت پایین هل بدهید. در این حالت بدن را به سمت جلو متمایل کنید. سپس دست‌ها را به صورت برعکس قرار دهید به گونه‌ای که انگشتان به سمت بدن شما باشد. باز هم فشار وارد کنید. این کار هم خستگی عضلات دست را کم کرده و هم آن‌ها را قوی می‌کند.

چرخش ساعد

برای این کار باید دست را به حالت ۹۰ درجه خم کرده و بازو را به بدن بچسبانید. یک وزنه را در دست بگیرید. به جای وزنه می‌توانید از یک بطری آب معدنی پر یا هر چیزی استفاده کنید. حالا در حالی که کف دست به سمت سقف است، ساعد را بچرخانید. این کار به تقویت عضلات دست کمک زیادی خواهد کرد.

تمرین با وزنه

یک تمرین دیگر با وزنه این است که ابتدا یک وزنه را در دست گرفته و در حالی که بازو را به بدن چسبانده‌اید، وزنه را در زاویه ۹۰ درجه بالا و پایین ببرید. این حرکت متناوب باعث تقویت عضلات ساعد و مج خواهد شد.

در حرکت بعدی دو وزنه را در هر دو دست گرفته و درحالی‌که کمی به جلو خم شده‌اید، پاها را به‌اندازه عرض شانه باز کنید. حالا این دو وزنه را به‌سمت میان پاها حرکت دهید. این کار برای تقویت عضلات ساعد و مچ دست بسیار مفید است. به جای وزنه در تمامی این حرکت‌ها می‌توانید از هر وسیله دیگری استفاده کنید.

حرکت شنا

به شکم بخوابید و سپس دست‌ها را مشت کرده و زیر کتف قرار دهید. حالا با اتکا به نوک انگشتان پا و دست‌ها از زمین بلند شوید. انجام حرکات شنا درحالی‌که دست‌ها به صورت مشت کرده هستند، عضلات بازو و مچ را قوی می‌کند. این کار را باید هر روز و هر بار ۱۰ مرتبه انجام داد. به مرور می‌توان تعداد این حرکت را زیاد کرد.

کلام آخر

سلامت دست و مچ دست تأثیر مستقیم بر بهره‌وری انسان در انجام فعالیت‌های روزمره دارد. با تمرین و ورزش مچ دست به صورت ساده از ابتلای به انواع دردهای دست جلوگیری می‌شود.

این ورزش‌ها بسیار ساده و مبتدی هستند. این تمرینات ممکن است با استفاده از ابزارهایی ساده یا با استفاده از وزن بدن انجام بگیرند. نکته‌ای که در انجام تمام این تمرینات چه با ابزار چه بدون آن وجود دارد، رعایت تکرار و استمرار است. با انجام این حرکات بسیاری نگرانی‌ها از بابت دردهای مزاحم دست از بین رفته و سلامت دست و مچ دست تضمین می‌شوند.

منبع

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 16 آبان 1401 ساعت: 18:37

همیشه منابع مختلف یادگیری وجود دارد. یادگیری سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما می توانید سئو را با کمک یک معلم خصوصی یاد بگیرید. می توانید در یک کلاس یا کارگاه خصوصی شرکت کنید یا حتی آموزش خود را به صورت آنلاین انجام دهید. همه اینها شما را به درجاتی از موفقیت در یادگیری سوق می دهد. همچنین باید بدانید که منبع یادگیری و معلم برای جلسات یادگیری و حجم یادگیری بسیار مهم است. با ما همراه باشید تا بهترین منابع آموزشی سئو دنیا را به شما معرفی کنیم.

سئو چیست؟
تقریبا همه کسانی که با یک وب سایت سر و کار دارند، کم و بیش در مورد سئو اطلاعات دارند. سئو دانش بهینه سازی سایت ها و محتوا برای موتورهای جستجو است. از آنجایی که اکثر کاربران از موتور جستجوی گوگل استفاده می کنند. سئو همچنین به دلیل بهینه سازی محتوا و سایت برای موتور جستجوی گوگل شناخته شده است.

شما محتوا را طوری بهینه می کنید که در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، زیرا بیش از 90 درصد کاربران فقط به صفحه اول نگاه می کنند و به صفحه دوم نمی روند. اگر می خواهید مطالب و سایت شما دیده شود؛ برای این کار باید آموزش های لازم را پشت سر بگذارید یا از خدمات شرکت های سئو در مشهد استفاده کنید.

چرا بهترین و به روزترین منابع آموزش سئو را جستجو کنید؟

موتورهای جستجو مانند گوگل در تلاش هستند تا تجربه کاربری را بهبود بخشند و آن را رضایت بخش تر کنند. به این ترتیب آنها دائماً در حال یادگیری هستند که وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. بنابراین این بدان معناست که دانش و اطلاعات قدیمی در مورد آموزش سئو ممکن است زمانی مفید بوده باشد و اکنون مورد استفاده قرار نگیرد.

به همین دلیل باید به دنبال آخرین اطلاعات در این زمینه باشید تا بتوانید به جایگاه اول برسید و آن را حفظ کنید. در واقع همانطور که گوگل یاد می گیرد، شما نیز باید یاد بگیرید و با آن پیش بروید. به عنوان مثال، در گذشته امکان برقراری ارتباط بین ابزارهای تحلیلی گوگل و تبلیغات وجود نداشت.

بهترین سایت ها برای آموزش سئو

 آکادمی HubSpot
یکی از بهترین منابع برای آموزش سئو دوره آموزشی HubSpot است. کسانی که از دوره های آموزشی این آکادمی استفاده کرده اند از محتوای آن راضی هستند. دوره آنها رایگان است و شامل 6 درس و 22 فیلم است. اگر مبتدی هستید، این دوره به شما کمک می کند تا SEO را بهتر درک کنید و در مورد تأثیر آن بر تجارت بیشتر بدانید.

سایت SEMrush
اگر به دنبال آموزش مقدماتی SEO هستید، دوره آموزشی مبانی سئو گرگ گیفورد در مورد semrush انتخاب خوبی است. با صرف 4 ساعت از وقت خود اطلاعات زیادی را یاد خواهید گرفت. مثلا:

اصول اولیه سئو
موتورهای جستجو چگونه کار می کنند
سئو داخلی
بر روی Advertisement کلیک کنید
ابزارهای مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل سئو
و…
پس از آشنایی با این مطالب می توانید از دوره فنی سئو باستیان گریم استفاده کنید. حتما دوره قبلی را گذرانده اید تا از محتوای این دوره حداکثر بهره را ببرید. در این دوره 5 ساعته با موارد زیر آشنا می شوید:

لینک های داخلی
نحوه خزیدن ربات های گوگل
و…

آکادمی گوگل آنالیتیکس
گوگل قطعا بهترین و کامل ترین مرکز آموزش سئو است. در این سایت با یکی از مهم ترین ابزارهای سئو یعنی گوگل آنالیتیکس آشنا می شوید. درک نحوه عملکرد موتور جستجوی گوگل به شما کمک می کند تا از بهترین استراتژی سئو برای سایت خود استفاده کنید. باید در نظر داشته باشید که سئو و برنامه نویسی وب دو شاخه جدایی ناپذیر هستند. بنابراین اگر به دنبال یادگیری سئو هستید، باید با اصول طراحی سایت در مشهد که بر سئو سایت تاثیر می گذارد نیز آشنا شوید.

Yoast یک منبع رایگان برای مبتدیان است
یکی از بهترین افزونه ها برای بهینه سازی سایت ساخته شده با وردپرس، افزونه yoast است. با ورود به وب سایت این مجموعه می توانید از محتوای آموزشی رایگان آن بهره ببرید و با بازاریابی محتوا و سئو فنی و ... بیشتر آشنا شوید.

سایت کورسرا
کامل ترین دوره متعلق به این سایت است زیرا برای یادگیری و گذراندن آن به حدود 140 ساعت زمان نیاز دارید. با شرکت در دوره تخصصی سئو این سایت، بهینه سازی سایت را از سطح مبتدی تا کارشناسی فرا خواهید گرفت.

توجه داشته باشید که این دوره فقط به مدت 7 روز رایگان است و در این مدت باید وضعیت یادگیری خود و سبک تدریس دوره را بررسی کنید و در صورت مناسب بودن در دوره عضو شوید.

جالب است بدانید که این دوره حدود 5 ماه طول می کشد. با گذراندن دوره، شناخت کاملی از سئو، تاثیر سئو در سایت خود و روش های بازاریابی محتوا خواهید داشت.

سایت Udacity
اگر به دنبال آموزش نحوه بهینه سازی عملکرد صفحات خود هستید؛ از مطالب این سایت استفاده کنید. با سئو فنی و نحوه کار با ابزارهای سئو آشنا خواهید شد. جالب است بدانید که پس از اتمام دوره در این سایت، گوگل به شما گواهی پایان دوره می دهد.

بهترین منابع ویدیویی برای یادگیری سئو
منابع زیادی وجود دارد که دانش سئوی شما را به صورت رایگان بهبود می بخشد. یوتیوب منبعی غنی از این آموزش هاست. در زیر چند کانال آموزشی ویدیویی را مشاهده خواهید کرد:

کانال جستجوی مرکزی گوگل
کانال moz
کانال ورود به سیستم موتور جستجو
کانال برایان دین
و…

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم؛ شاید بخواهید از منابع آموزشی فارسی برای یادگیری سئو استفاده کنید. سئو در اصل به زبان انگلیسی است. ممکن است برخی از نکات او در زبان فارسی دقیقاً به همین صورت استفاده نشود یا حتی شما آنقدر که برای استفاده از منابع انگلیسی لازم است به زبان انگلیسی مسلط نباشید. پس بخواهید از یک منبع فارسی استفاده کنید، در این صورت می توانید دوره های مرتبط را خریداری کنید و سئو را از چندین آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد که به صورت حرفه ای روی سئو متمرکز هستند، یاد بگیرید.

آخرین کلمه

شما صاحب یک وب سایت هستید و می خواهید رتبه سایت خود را در گوگل بهبود ببخشید تا در صفحه اول قرار گیرد، یا می خواهید به دیگران کمک کنید تا سایت خود را ارتقا دهند. شما باید به دانش سئو تسلط داشته باشید. از آنجایی که موتورهای جستجو نیز یاد می گیرند که برای ایجاد تجربه کاربری بهتر برای کاربران بهبود و بهبود یابند، شما نیز باید دانش خود را به روز کنید. برای این کار باید به بهترین منابع آموزش سئو در دنیا دسترسی داشته باشید.

منبع

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 16 آبان 1401 ساعت: 13:57

سبک زندگی این روزها به صورتی شده است که تقریبا همه ما در افراد اطراف خود می‌توانیم فردی را پیدا کنیم که دارای مشکلات اسکلتی یا عضلانی باشد.

این نوع از مشکلات جسمانی، پیر یا جوان را نمی‌شناسد. زمانی که افراد بیشتر کارهای خود را با استفاده از دستگاه‌ها و ماشین‌های مختلف انجام می‌دهند و تحرک به کمترین میزان خود رسیده است، پس تمامی افراد می‌توانند دچار چنین مشکلاتی شوند.

هم‌چنین مشکلات قلبی نظیر سکته، یکی از بیماری‌هایی است که عزیزان زیادی را از ما گرفته است. البته بعضی از انواع آن قابل درمان است و اگر شما هم تجربه این را داشته باشید که یکی از نزدیکانتان دچار سکته قلبی شده باشد، می‌دانید که فیزیوتراپی بهترین روش درمان آن است.

فیزیوتراپی کلید درمانی تمامی بیماری‌هایی است که تا اینجا از آن‌ها نام بردیم. روشی غیر دارویی و موثر برای چنین افرادی است که می‌تواند حس بسیار خوبی را به آن‌ها منتقل نماید.

خیلی از افراد ممکن است نتوانند به مراکز درمانی مراجعه نمایند تا از این خدمات استفاده کنند. به همین دلیل است که بهترین راه، استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی است.

این دستگاه دارای مزایای زیادی است که حتی می‌تواند برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها به شما کمک نماید. در این مطلب به صورت کامل با دستگاه فیزیوتراپی آشنا خواهیم شد.


دستگاه فیزیوتراپی چه مزایا و فوایدی دارد؟
فواید و مزایای فیزیوتراپی می‌تواند برای افراد مختلفی مناسب و کاربردی باشد، حال در ادامه مزیت‌های آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

کاهش عمل جراحی، یکی از مهم‌ترین فواید خرید دستگاه فیزیوتراپی
هنگامی که فرد از دستگاه‌های فیزیوتراپی استفاده می‌کند، از بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات در امان خواهد بود. این موضوع کمک می‌کند تا بدن و مفاصل فرد در مقابل درد‌ها و آسیب‌ها تقویت شود و دیرتر آسیب ببیند. همچنین در بسیاری از موارد فرد مجبور به عمل جراحی بوده، اما به دلیل آن که قبل از عمل، درمان خود را با فیزیوتراپی پیش برده، دیگر نیاز او به عمل جراحی از بین رفته است.

از بین بردن عوارض سایر روش‌های درمانی یکی تاثیرگذارترین موارد در قیمت دستگاه فیزیوتراپی
بسیاری از روش‌های درمانی که برای سلامت انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، پس از مدتی عوارض مختلفی را برای فرد به وجود می‌آورند. از این رو برخی از روش‌های درمانی به دلیل عوارض درمان، دارای ریسک و خطر‌‌های زیادی هستند. اما باید گفت که فیزیوتراپی یک روش خوب و مناسب درمانی است که بدون هیچگونه عوارضی می‌تواند سلامت جسمتان را تضمین کند.

جلوگیری از بیماری‌هایی که با افزایش سن رخ می‌دهد
با افزایش سن، بدن افراد ضعیف‌تر شده و احتمال ابتلا به درد‌های عضلانی و مفصلی وجود دارد. اما اگر می‌خواهید با افزایش سنتان به این درد‌ها مبتلا نشوید، ورزش کنید و از دستگاه فیزیوتراپی خانگی استفاده کنید. با استفاده از این دستگاه می‌توانید بسیاری از بیماری‌های که در سن پیری برای افراد به وجود می‌آید را از خود دور کرده و زندگی سالمی را برای خود بسازید.

خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی مناسب برای ورزشکاران
استفاده از دستگاه فیزیوتراپی برای ورزشکاران نیز بسیار مناسب است. این افراد می‌توانند با استفاده از این دستگاه عملکرد خود را بهبود دهند و از آسیب‌های مختلفی که ممکن است برایشان به وجود آید، خود را در امان نگه دارند.

قیمت دستگاه فیزیوتراپی
همانطور که گفته شد دستگاه‌های فیزیوتراپی شامل انواع و مدل‌های مختلفی می‌شود که با بهره گیری از آن‌ها می‌توانید فواید زیادی را برای خود به ارمغان آورید. یکی از بهترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های فیزیوتراپی، مدل خانگی آن است که امروزه بسیاری از افراد به دلیل کاربرد و فواید مختلفش، آن را مورد استفاده قرار می‌دهند، حال در این بخش در نظر داریم تا فواید دستگاه فیزیوتراپی خانگی را بیان کنیم.

تسکین درد: هنگامی که مفاصل و عضلات افراد، با گرفتگی یا درد روبه‌رو می‌شوند، استفاده از دستگاه فیزیوتراپی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و این درد‌ها را تا حدود بسیاری زیادی تسکین دهد.

افزایش و بهبود گردش خون: بهبود گردش خون برای سلامت انسان بسیار مورد نیاز و مفید است. برخی از درد‌هایی که در بدن افراد مشاهده می‌شود، به دلیل مشکلاتی است که در اثر عدم گردش خون مناسب در اندام‌های آن‌ها به وجود می‌آید.

کاهش استفاده از دارو‌های ضد درد: مسکن و دارو‌های ضد درد، اولین نسخه‌ای است که افراد برای درمان درد‌های خود انجام می‌دهند، این نوع از قرص‌ها بعضا می‌توانند عوارض مختلفی را به وجود آورند. از این رو بهتر است تا حد امکان این نوع از دارو‌ها را مورد استفاده قرار ندهید. اما با خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی، به جای استفاده از قرص‌ها و مسکن‌ها می‌توانید از این دستگاه‌ها استفاده کنید.

بهبود عملکرد بدن: هنگامی که از دستگاه فیزیوتراپی استفاده می‌کنید، می‌توانید در نقاط مورد استفاده شاهد افزایش حرکت و عملکرد بدن باشید.

به طور کلی دستگاه‌های فیزیوتراپی علاوه بر این موارد دارای مزیت‌های دیگری نیز هستند. از این رو با توجه به این توضیحات می‌‌توان گفت که وجود این دستگاه در هر خانه‌ای بسیار لازم و ضروری است تا با استفاده از آن بتوانید مشکلات و درد‌های خود را بهبود دهید.

آشنایی با مفهموم هرتز و کانال در هنگام استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی
در هنگام استفاده از دستگاه‌های فیزیوتراپی با دو موضوع بسیار مهم روبه‌رو هستیم که باید قبل از استفاده از دستگاه با این مفاهیم آشنا شوید.

مفهموم هرتز در دستگاه فیزیوتراپی خانگی: مشخص است که میزان درد یا میزان توان از دست رفته در هر فرد با فرد دیگر تفاوت می‌کند. از این رو دستگاه باید دارای قابلیتی باشد، تا فرد بتواند با توجه به نیاز خود دستگاه‌ها را برای استفاده آماده کند. به طور کلی به میزان شدت و قدرت پالس‌هایی که از دستگاه خارج می‌شود، هرتز می‌گویند. تنس‌های خانگی دارای مدل‌ها مختلفی هستند که می‌توانید از آن‌ها بر اساس نوع نیاز خود بهره بگیرید. به طور کلی دستگاها در مدل‌های 60، 125، 250 و 400 هرتز در بازار وجود دارند.

مفهموم کانال در دستگاه فیزیوتراپی خانگی: میزان درد و نوع نیاز افراد از دستگاه‌های فیزیوتراپی با یکدیگر متفاوت بوده، این موضوع سبب می‌شود تا تعداد کانال‌هایی که برای درمان طراحی می‌‌شوند نیز بایکدیگر تفاوت داشته باشند. به طور کلی هر کانال دارای 2 پد فیزیوتراپی است که بر روی بدن قرار می‌گیرد. از این رو به عنوان مثال اگر دستگاهی دارای دو کانال باشد در واقع دارای 4 پد فیزیوتراپی است. به طور کلی تعداد کانال‌هایی که در دستگاه فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارت‌انداز: 2، 5 و 10.

منبع

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 15:44

امروزه روش‌های سرمایه گذاری تغییر کرده و خیلی از افراد ترجیح می‌دهند بازارهای مالی مانند بورس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. همه ما نام بورس را شنیده‌ایم و شاید اطلاعات مختصری نیز در رابطه با آن داشته باشیم ولی تعداد زیادی وجود دارند که به صورت دقیق در رابطه با این بازار جهانی چیزی نمی‌دانند و بدون داشتن اطلاعات وارد آن شده و قطعا با مشکلاتی روبه‌رو خواهند شد.

اگر شما برای اقداماتی که در این بازار انجام می‌دهید، اطلاعات کاملی داشته باشید، مطمئن باشید می‌توانید درآمد بسیار خوبی از آن کسب کنید و سود چشم گیری به دست آورید. تمامی این موضوعات به کیفیت آموزش بورس در تبریز ارتباط خواهد داشت. در ادامه این موضوع را به صورت کامل‌تر توضیح خواهیم داد ولی قبل از هر موضوعی بهتر است به صورت خلاصه با بورس آشنا شوید و بدانید بورس دقیقا چیست؟


بورس چیست؟
برای اینکه بهتر بتوانید با این مفهوم آشنا شوید، بهتر است با فکر و ایده اولیه این موضوع آشنا شویم. اگر شما به تنهایی صاحب یک شرکت یا هر کسب و کار دیگری باشید، در سود و ضرر آن تنها هستید. طبیعی است که اگر سود ببرید، تمام آن به شما بازخواهد گشت و این عالی است ولی به ضرر نیز فکر کرده‌اید؟ اگر شما در کار خود ضرر کنید عملا تمام سرمایه خود را از دست خواهید داد.

به همین دلیل بحث شراکت در کارها به میان آمد و مفهوم اولیه بورس و سهام شکل گرفت. به این صورت هم سود بین شرکا تقسیم می‌شود و هم ضرر. اینگونه فرد تمام سرمایه خود را از دست نخواهد داد.

بورس در شکل امروزی خود نیز همان مفهوم اولیه، یعنی شراکت را حفظ کرده است. در واقع بازاری است که در آن خرید و فروش انجام می‌شود. این خرید و فروش می‌تواند بر سر هر کالا یا اوراق بهاداری انجام شود. در واقع بورس بازاری است که بیشتر این روزها در فضای اینترنت وجود دارد و می‌توان در آن به خرید و فروش دارایی‌های واقعی یا غیرواقعی پرداخت.

شما اگر آموزش بورس در تبریز را جدی بگیرید قطعا می‌توانید از این بازار سود خیلی خوبی به دست آورید و مطمئن باشید که هیچ گاه ضرر نخواهید کرد.

چرا آموزش بورس در تبریز ضروری است؟
تا اینجا اطلاعاتی جامع در رابطه با بورس به دست آوردیم. حالا بهتر است در رابطه با آموزش بورس در تبریز و ضرورت آن صحبت کنیم. دنیای بورس دنیایی است که در آن باید اطلاعاتی جامع داشته باشیم تا دچار مشکل نشویم. در ابتدا نیز به این نکته اشاره کردیم که همانطور که این بازار جهانی می‌تواند سود خوبی به همراه داشته باشد، در صورت نداشتن اطلاعت کافی، ممکن است شما را با ضرری باور نکردنی روبه‌رو سازد.

همین موضوع دلیلی محکم بر ضرروت استفاده از خدماتی مانند آموزش بورس در تبریز برای علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه است.

دوره آموزش بورس در تبریز
خب بعد از بیان این موضوع باید به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می‌توان ۰ تا ۱۰۰ بورس را آموزش دید؟ دوره آموزش بورس در اینترنت زیاد است ولی این مهم است که شما کدام را انتخاب کنید تا بهترین و کامل‌ترین دانش را به دست آورید.

برای اینکار باید سرفصل‌های مختلف دوره‌های آموزش بورس در تبریز را مشاهده کرده و مقایسه کنید و در قدم دوم با افرادی که این دوره‌ها را خریدای کردند، صحبت کنید تا درصد رضایتشان را به شما اعلام نمایند. حتی می‌توانید با فردی قابل اطمینان و متخصص در این حوزه مشورت کنید تا دوره آموزش بورس تخصصی را در اختیار شما قرار دهد.

آموزش بورس حضوری در تبریز
یکی دیگر از سوالاتی که هنگام آموزش بورس در تبریز به وجود می‌آید این است که آیا آموزش بورس حضوری بهتر است یا آنلاین؟

در رابطه با این سوال می‌توان گفت که همه چیز به شما ارتباط دارد. آموزش بورس در تبریز به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. این شما هستید که با توجه به مشغله و علاقه خود یکی از این دو مورد را انتخاب خواهید کرد.

برخی از افراد به دلیل نداشتن تایم مناسب ترجیح می‌دهند به صورت مجازی آموزش ببینید و برخی از افراد آموزش بورس حضوری در تبریز را ترجیح می‌دهند چراکه با حضور در کلاس فیزیکی مشکلی نداشته و حتی ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند و بهتر می‌آموزند.

داشتن مدرک برای ورود به بورس ضروری است؟
برای ورود به خیلی از حوزه‌های کاری لازم است مدرک معتبر داشته باشید تا بتوانید به صورت تخصصی به فعالیت بپردازید و کسب درآمد کنید ولی در بورس چنین چیزی وجود ندارد.

شما بعد از اینکه دوره آموزش بورس در تبریز را به اتمام رساندید، می‌توانید فعالیت خود را آغاز کنید و اینکه چه میزان سودی به دست می‌آورید، به کیفیت یادگیری شما و همچنین دوره آموزش بورس در تبریز، بستگی خواهد داشت. علاوه بر آن هر چه بیشتر کار کنید، تجربه بیشتری به دست خواهید آورد و در نهایت به فردی متخصص و حرفه‌ای در این حوزه تبدیل خواهید شد.

انواع بازار بورس
همانطور که گفته شد در بورس می‌توان کالاهای واقعی یا غیرواقعی را خرید و فروش کرد و این موضوع باعث می‌شود تا انواع مختلفی از بورس به وجود بیاید که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

اوراق بهادار
شرکت‌هایی وجود دارند که می‌خواهند سهام خود را به فروش بگذارند و با افراد بیشتری شریک شوند. برای اینکار در بورس ثبت نام می‌کنند و بعد از اینکه در تمام معیارهای لازم، پذیرفته شدند، افراد دیگر می‌توانند سهام آن‌ها را در قالب اوراق بهادار خریداری نمایند.

کالا
در این بخش چیزی که خرید و فروش خواهد شد، کالاهای مختلف هستند. این بخش از بورس به صورت همیشگی و منظم دارای فعالیت است و افراد مختلفی در آن شرکت می‌کنند. کالاهایی که بیشتر در این بازار خرید و فروش می‌شوند، موارد اولیه و خام هستند که ارزش بالایی دارند و نام بورس با نام کالایی که خریدای شده، یکی می‌باشد. برای مثال بورس نفت، گندم و …

ارز
این بخش از بورس در ایران فعال نیست ولی سر و صدای زیادی در کل جهان به وجود آورده است. در بورس ارز، همانطور که از نامش پیداست، ارز خرید و فروش خواهد شد.

منبع

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 114 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 15:23

شما روی یک سایت کلیک می کنید، به صفحه سایت خیره می شوید و منتظر می مانید تا سایت بارگذاری شود. گاهی آن زمان آنقدر طولانی می شود که دلت برای آن تنگ می شود. این داستانی است که بسیاری از بازدیدکنندگان را از سایت های با رشد کند دور می کند. بهینه سازی LCP باعث می شود کاربران بیشتری از سایت بازدید کنند و از آن راضی باشند. در این مقاله می خواهیم در مورد LCP و پیاده سازی و بهینه سازی آن صحبت کنیم.

LCP چیست و چه تاثیری بر روی سایت دارد؟
Largest Contentful Paint یا LCP یکی از معیارهای مهم سایت است که همه کارشناسان به آن اهمیت می دهند. اگر با یکی از بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ در مشهد کار می کنید، مطمئن باشید که سایت شما در این زمینه بررسی و بهینه سازی خواهد شد.

این معیار نشان می دهد که چقدر طول می کشد تا محتوای اصلی سایت آماده شود و شما با سایت تعامل داشته باشید. اساساً این زمان فاصله زمانی پس از کلیک کاربر بر روی سایت را تا زمانی که بزرگترین و سنگین ترین بلوک متن یا تصویر در سایت قرار گیرد یا صفحه باز شده به طور کامل بارگذاری شود را نشان می دهد.

اصولا وقتی سایتی را طراحی می کنید، تصاویر به ترتیب معمولا از کوچک به بزرگ در سایت نمایش داده می شوند. تصاویر ساده‌تر ابتدا نمایش داده می‌شوند و سنگین‌ترین تصاویر در آخر بارگذاری می‌شوند. در آن زمان صفحه سایت به طور کامل نمایش داده می شود.

چرا باید بهینه سازی LCP انجام شود؟
LCP یکی از معیارهای کلیدی در نظر گرفته شده برای ارزیابی Core Web Vitals است. این معیار به طور دقیق سرعت یک صفحه وب را تعیین می کند.

اگر سایت فروشگاهی دارید، مطمئن باشید که سرعت سایت اهمیت بیشتری پیدا می کند. اگر کاربر شما کمی بیشتر از آنچه باید منتظر بماند، ممکن است سایت شما را ببندد و به سراغ رقیب شما برود. به همین دلیل باید با شروع طراحی سایت فروشگاهی در مشهد از ابتدا این معیار را جدی بگیرید و وب سایت خود را بهینه طراحی کنید.

داشتن سرعت بالا برای وب سایت یا سایت های مختلف دغدغه همه افرادی است که کسب و کار خود را در این بستر گسترش داده اند. برای افزایش سرعت بهینه سازی این معیار در نظر گرفته شده است. در ادامه با این روش ها بیشتر آشنا خواهید شد.

روش های بهینه سازی LCP
کاهش LCP نقطه ضعفی برای سایت محسوب می شود و این عامل نیز آسیب زیادی به کسب و کار اینترنتی وارد می کند که باید از همان ابتدا اصلاح شود. اگر از خدمات طراحی سایت در مشهد استفاده می کنید، باید این فاکتور را برای طراح سایت خود توضیح دهید و از او بخواهید که وب سایت را با دقت طراحی کند تا مشکل سرعت نداشته باشید.

بهینه سازی LCP به شما این امکان را می دهد که از سایت بهتر استفاده کنید و بازدیدکنندگان خود را از دست ندهید. برخی از راه های بهبود LCP به شرح زیر است.

سرعت پاسخگویی سرور را افزایش دهید
اگر زمان زیادی طول بکشد تا مرورگر محتوا را از سرور دریافت کند، رندر کردن سایر عناصر بیشتر طول می کشد. افزایش سرعت پاسخگویی سرور یکی از راه حل هایی است که به بهینه سازی LCP کمک می کند. ابتدا باید نحوه مدیریت محتوا در سرور را بهبود بخشید. برای این کار باید از روش های زیر استفاده کنید:

  • کاربران را به CDN های کم تأخیر هدایت کنید
  • بهینه سازی سرور
  • ایجاد لینک شخص ثالث
  • ذخیره موارد

بهینه سازی و فشرده سازی تصویر

برای بهبود LCP، فشرده سازی تصویر می تواند بسیار مفید باشد. بهینه سازی تصاویر سرعت بارگذاری آنها را افزایش می دهد. به طور معمول، بنرهای سایت و تصاویر بزرگ و با کیفیت دیرتر از سایر عناصر سایت بارگیری می شوند و باعث کاهش شدید سرعت LCP می شوند. اگر بتوانید زمان رندر تصاویر و بارگذاری آنها را کاهش دهید، LCP نیز کاهش قابل توجهی را نشان می دهد.

فشرده سازی فایل های متنی برای بهینه سازی LCP
همچنین حجم فایل های متنی را کاهش دهید. گاهی اوقات سرور به صورت خودکار فایل ها را فشرده می کند. پراکسی های معکوس، CDN ها، پلتفرم های میزبانی و غیره. موارد را به طور پیش فرض رمزگذاری و فشرده کنید و می توانید آنها را تنظیم کنید. اگر سرور این کار را انجام نمی دهد باید از درجات فشرده سازی بالای متون استفاده کنید تا این محتوا حجم زیادی از سایت را اشغال نکند و سریعتر لود شود.

پیش رندر
از این روش برای بهبود LCP نیز استفاده می شود. مرورگری که یک رابط کاربری برای ایجاد مسیرهایی برای فایل های HTML ایستا در زمان ساخت ایجاد می کند، آن فایل ها را بعداً به بسته های جاوا اسکریپت مورد نیاز برنامه ارسال می کند. این تکنیک می تواند در بهینه سازی معیار LCP بسیار موثر باشد.

نتیجه

LCP یکی از معیارهایی است که سرعت سایت را نشان می دهد. بررسی سرعت سایت فاکتورهای مختلفی را در نظر می گیرد. اما LCP دقیق تر است. این معیار شامل فاصله زمانی از کلیک تا بارگذاری سنگین ترین عنصر در صفحه است و پس از آن زمان صفحه به طور کامل بارگذاری می شود.

برای بهینه سازی این معیار روش های مختلفی مانند پیش رندر، فشرده سازی فایل های متنی و تصاویر، بهینه سازی سرور، استفاده از رندر سمت سرور و ... وجود دارد که باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحات سایت می شود. این امر از کاهش بازدیدکنندگان و از دست دادن زمان کاربران برای استفاده از سایت جلوگیری می کند.

https://parswebdp.net/web-design-article/lcp

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 124 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 14:16

تاندون بافت رشته‌ای نرمی است که باعث اتصال بین ماهیچه و استخوان می‌شود. پارگی تاندون شانه یکی از آسیب‌های رایج در فعالیت‌های ورزشی یا روزمره است. امروزه روش‌های زیادی مانند درمان سنتی پارگی تاندون شانه برای درمان پارگی تاندون شانه بدون جراحی وجود دارد.

آسیب در این ناحیه از بدن ممکن است بسیار دردناک و آزاردهنده باشد. پارگی تاندون شانه فرد را از انجام فعالیت‌های معمولی روزانه نیز عاجز می‌کند. موارد بسیار کمی از این آسیب، نیاز به جراحی پیدا می‌کنند.

چه روش‌هایی برای درمان این عارضه بدون جراحی وجود دارد؟ نقش فیزیوتراپی در درمان پارگی تاندون چیست؟ در ادامه این مطلب، روش‌های درمان بدون جراحی آسیب به تاندون شانه را بررسی می‌کنیم.

پارگی تاندون شانه چگونه تشخیص داده می‌شود؟

راه‌های زیادی برای تشخیص این آسیب وجود دارد. معاینه فیزیکی توسط متخصص اولین راه تشخیص این عارضه است. با معاینه فیزیکی قدرت عضلات شانه و بازوی فرد بررسی می‌شوند. برای درمان پارگی تاندون شانه بدون جراحی نیز معاینه لازم است.

در صورت نیاز ممکن است پزشک برای تشخیص دقیق‌تر آزمایش‌های مختلف تصویربرداری را توصیه کند. در ادامه با این آزمایش‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

  • سونوگرافی: این آزمایش ساختار درون بدن و بافت‌های نرم مثل ماهیچه و تاندون را به‌خوبی نشان می‌دهد. در این آزمایش از امواج صوتی برای تصویربرداری استفاده می‌شود. با استفاده از سونوگرافی تفاوت بین بافت آسیب‌دیده و سالم مشخص می‌شود.
  • X-Rayاین آزمایش پارگی تاندون شانه را نشان نمی‌دهد. با این حال، اشعه ایکس دلایل بالقوه ایجاد درد را مشخص می‌کند.
  • MRI: در این نوع تصویربرداری همه ساختارهای شانه با جزئیات نمایش داده می‌شوند. بالا بودن کیفیت این تصاویر در تشخیص دقیق محل آسیب‌دیدگی بسیار مؤثر است. در این فناوری از آهن‌ربا و امواج رادیویی استفاده می‌شود.

پارگی تاندون شانه؛ علائم و مشکلات

پارگی تاندون شانه؛ علائم و مشکلات

پارگی تاندون با درد بسیار شدید و بی‌حسی در محل آسیب همراه است. اگرچه این آسیب در اکثر مواقع خطرناک نیست، اما ممکن است سبک زندگی فرد را تحت تأثیر خود قرار دهد. در ادامه با علائم و مشکلات این عارضه بیشتر آشنا می‌شویم.

احساس درد: پارگی تاندون شانه از خفیف تا شدید متغیر است. بیشتر این درد در قسمت جلوی شانه احساس می‌شوند. احساس درد ناشی از پارگی تاندون در شب و موقع خواب بیشتر است. درمان پارگی تاندون شانه بدون جراحی، احساس درد را کاهش می‌دهد.

التهاب: تورم و التهاب شایع‌ترین علائم آسیب به تاندون شانه هستند. التهاب واکنش طبیعی بدن به هر آسیبی است.

شنیدن صدا از شانه: اگر شانه آسیب دیده باشد، هنگام حرکت دادن و چرخاندن آن صداهایی ممکن است به وجود بیاید. صداهایی مثل ترک‌خوردگی یا صدای تلق‌تلق، یکی از عوارض پارگی تاندون شانه هستند.

ناتوانی در حرکت‌دادن شانه: آسیب به شانه باعث سفتی این ناحیه می‌شود. وقتی تاندون شانه پاره می‌شود، ممکن است انجام حرکات ساده بازو و شانه نیز بسیار دشوار شوند.

5 روش ساده درمان پارگی تاندون شانه بدون جراحی

جراحی همیشه بهترین راه برای درمان نیست. بیشتر آسیب‌های تاندون شانه بدون نیاز به جراحی قابل‌درمان هستند. روش‌های ساده‌ای برای درمان غیرجراحی این آسیب وجود دارد. بسیاری از این روش‌ها ممکن است نقش پیشگیرانه هم داشته باشند. در ادامه با 5 روش ساده درمان غیرجراحی این آسیب آشنا می‌شویم.

روش اول برای درمان پارگی تاندون شانه بدون جراحی، بی‌حرکتی محل آسیب

اگر تاندون شانه آسیب دیده باشد، حرکت‌دادن و استفاده از آن ممکن است باعث تشدید درد شود. عدم‌تحرک محل آسیب‌دیده، درد را کاهش داده و به مرور زمان باعث بهبودی پارگی تاندون می‌شود. گاهی ممکن است با توصیه فیزیوتراپ از تجهیزات خاصی مثل آتل، برای ثابت نگه‌داشتن شانه استفاده شود. شرکت تجهیزات پزشکی برجیس، ارائه‌دهنده انواع تجهیزات پزشکی برای درمان هرنوع آسیب‌دیدگی است.

روش دوم برای درمان پارگی تاندون شانه بدون جراحی، استراحت

استراحت و عدم‌تحرک، اولین روش درمان آسیب‌هایی مثل پارگی تاندون شانه هستند. ممکن است فیزوتراپ یا پزشک برای کاهش درد، فرد را از انجام فعالیت‌های شدید منع کنند.

روش سوم برای درمان پارگی تاندون شانه بدون جراحی، استفاده از داروهای تسکین‌دهنده

این روش برای کاهش درد و ایجاد آرامش در فرد بسیار مؤثر است. NSAID ها داروهایی مثل استامینوفن و ایبوپروفن هستند که تورم را کاهش می‌دهند. کاهش تورم به‌نوبه خود باعث کاهش در بیمار می‌شود. بسیاری از این داروها بدون نسخه پزشک هم قابل دریافت هستند. با این حال داروهای مسکن ممکن است عوارضی داشته باشند. مشورت با پزشک متخصص قبل از هرگونه مصرف خودسرانه، باعث کاهش این عوارض‌ها می‌شود.

روش چهارم برای درمان پارگی تاندون شانه بدون جراحی، استفاده از داروهای استروئیدی

تزریق داروهایی مثل کورتیکواستروئید باعث کاهش علائم درد و التهاب می‌شوند. دردهای پارگی تاندون شانه به‌خصوص موقع خواب تشدید می‌شوند. استفاده از استروئیدها باعث کاهش درد هنگام خواب می‌شوند. این داروها که به داروهای ضدالتهابی نیز معروف هستند، تورم و التهاب ناشی از آسیب را ازبین می‌برند. با کاهش تورم و التهاب احساس درد کمتر می‌شود.

روش پنجم برای درمان پارگی تاندون شانه بدون جراحی، فیزویوتراپی

یکی از راه‌های درمان پارگی تاندون شانه بدون جراحی، استفاده از روش‌های فیزیوتراپی است. فیزیوتراپیست با ارائه انواع تمرینات کششی و برنامه‌های ورزشی مخصوص، قدرتمندی عضلات فرد را بازیابی می‌کند.

این تمرینات باعث انعطاف‌پذیری و افزایش دامنه حرکتی شانه می‌شوند. فیزیوتراپیست همچنین می‌تواند با استفاده از دستگاه‌های خانگی مخصوص، درد و التهاب شانه فرد آسیب‌دیده را کاهش دهد. دستگاه فیزیوتراپی خانگی برجیس، مؤثر در درمان و تسکین درد پارگی تاندون شانه است.

چه موقعی پارگی تاندون شانه نیاز به جراحی دارد؟

چه موقعی پارگی تاندون شانه نیاز به جراحی دارد؟

همانطور که اشاره شد بیشتر آسیب‌های پارگی تاندون، بدون نیاز به جراحی قابل‌درمان هستند. اما در موارد خاص جراحی اجتناب‌ناپذیر می‌شود.

جراحی تاندون شانه روش‌های مختلفی دارد. روش‌های زیر ازجمله جراحی‌های پارگی تاندون شانه هستند:

  • ترمیم تاندون با استفاده از آرتروسکوپی
  • تعویض شانه آسیب‌دیده
  • انتقال دادن تاندون
  • ترمیم تاندون باز

کلام آخر

آسیب تاندون شانه بسیار دردناک بوده و باعث ایجاد مشکل در زندگی روزمره فرد می‌شود. تشخیص دقیق محل پارگی تاندون شانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

امروزه با استفاده از فناوری‌های تصویربرداری، تشخیص محل و نوع آسیب امکان‌پذیر است. برای درمان پارگی تاندون شانه بدون جراحی راه‌های زیادی وجود دارد. بسیاری از این راه‌ها هم باعث بهبود درد و تورم و هم پیشگیری از آسیب می‌شوند.

با جدی گرفتن علائم و نشانه‌های این عارضه، می‌توان از تشدید آسیب جلوگیری کرد. علائمی ازجمله؛ درد، تورم و التهاب، رایج‌ترین نشانه‌های پارگی تاندون شانه هستند.

منبع

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 117 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 13:21

شهر مشهد یکی از شهرهای مسافرتی ایران است که افراد زیادی از سراسر این کشور و حتی کشورهای دیگر، سالیانه به این شهر آمده و از مکان‌های تفریحی آن دیدن می‌نمایند. وجود بارگاه مطهر امام رضا (ع) یکی از مهم‌ترین دلایلی است که این شهر را به مرکز گردشگری تبدیل کرده است. جهت آشنایی بیشتر با پارک های آبی مشهد اینجا کلیک کنید.

یکی از تفریحاتی که مسافرین و گردشگران در مشهد به آن علاقه زیادی دارند، مراجعه به پارک‌های آبی است. شهر مشهد چندین پارک آبی دارد که هر کدام امکاناتی را دارا می‌باشند که جذابیت‌های خاص خود را دارند. در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با این پارک‌های آبی آشنا کنیم تا هنگام مسافرت به این شهر زیبا بتوانید از آن‌ها بیشترین استفاده را داشته باشید.

پارک آبی سرزمین موج‌‌های آبی

شاید قبل از سرزمین موج‌های آبی، پارک آبی دیگری را در ذهن نداشته باشیم. زمانی تفریحات آبی در ایران تنها به استخر یا سفرهایی که به شمال داشتیم ختم می‌شد ولی با تاسیس این مجموعه توانستیم تفریحات منحصر به فرد و بسیار هیجان انگیزی را تجربه کنیم.

سرزمین موج های آبی

در سال 1386 مجموعه موج‌های آبی در مشهد تاسیس شد. مساحت این بنا 8460 متر مربع و زیربنای آن 23000 متر مربع است. در سال 1397 فاز دوم این مجموعه تاسیس شد. تا قبل از این زمان خانم‌ها و آقایون به صورت یک روز در میان از این پارک آبی استفاده می‌کردند و در سال 1397 فاز دوم برای بانوان ساخته شد. پس از تاسیس فاز دوم آن برای بانوان، این محل به یکی از پرطرفدارترین تفریحاتی تبدیل شد که مسافران از طریق تورهایی مانند تور مشهد از تبریز به مشهد رفته و پس از زیارت برای گذران ادامه سفر خود به این مکان مراجعه می‌کردند.

این پارک دارای سرسره‌های آبی مختلفی می‌باشد که با انواع آهسته، سرعتی، صاف و در هم تنیده ساخته شده‌اند. این اواخر یک سرسره سقوط آزاد با ارتفاع 20 متر در پارک آبی موج‌های آبی ساخته شده است.

این پارک آبی دارای دو سوتا خشک و یک سونا بخار به همراه استخر آب سرد و جکوزی است. علاوه بر این موارد حمام ترکی و حوضچه آب سرد را نیز دارا می‌باشد. منطقه بازی کودکان برای سن 3 تا 10 سال ساخته شده است و از لوازم بازی مطمئنی تشکیل شده که به راحتی می‌توانید کودکان خود را در این قسمت قرار دهید و از سلامت آن‌ها مطمئن باشید. البته شما در این پارک می‌توانید از بخش ماساژ و ریلکسیشن نیز استفاده نمایید.

یکی دیگر از قسمت‌های سرزمین موج‌های آبی، رستوران و کافی شاپ آن است که می‌توانید بعد از بازی‌های فراوان و خستگی به آن‌جا مراجعه کرده و از خوراکی‌های خوشمزه آن استفاده نمایید.

ساعات کاری این پارک آبی در تابستان از 9 صبح تا 12 شب و در تمامی روزهای هفته می‌باشد ولی در فصول دیگر می‌توانید از 9 صبح تا 9 شب به این پارک مراجعه نمایید.

اگر در رابطه با قیمت بلیط موج‌های آبی سوال داشته باشید، باید بگوییم که قیمت آن یکسان نیست و به زمانی که شما به مشهد مسافرت می‌کنید بستگی دارد. در فصل‌های شلوغ و تعطیلات قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

مکان قرار گیری این پارک به صورتی است که می‌توانید با مترو و اتوبوس به راحتی به آن مراجعه نمایید.

پارک آبی ایرانیان

دومین پارک آبی معروف در مشهد، پارک آبی ایرانیان است. این پارک جزء استانداردترین پارک‌ها در مشهد است.

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های پارک آبی ایرانیان، استخر موج آن است. وسعت این استخر موج نسبتا زیاد است و افراد در تمامی فصول می‌توانند از آن استفاده نمایند. این تنها یکی از بازی‌های جذاب این پارک است. شما می‌توانید از سرسره‌های آبی مختلفی لذت ببرید و با استفاده از آن‌ها هیجان واقعی را تجربه کنید.

امکانات زیاد دیگری در این پارک آبی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به سونا خشک و بخار، حوضچه آب سرد و جکوزی اشاره کرد. در ادامه شما می‌توانید از باشگاه بدن سازی و سینما 5 بعدی استفاده کنید و اوقات خوشی را سپری نمایید. در نهایت نیز بعد از یک روز عالی در این پارک می‌توانید از رستوران و کافی شاپ آن استفاده نمایید و تفریح خود را تکمیل کنید.

با توجه به اینکه این مجموعه دارای بخش مجزا برای آقایون و خانم‌ها نیست، در روزهای فرد و جمعه‌ها آقایون از آن استفاده می‌کنند و روزهای زوج به خانم‌ها تعلق دارد. هزینه بلیط این مجموعه نیز مانند موج‌های آبی متغیر است و در فصول مختلف ممکن است کم یا زیاد شود.

سرزمین موجهای خروشان

پارک آبی موج‌های خروشان

سومین پارک آبی معروف که در شهر مشهد وجود دارد، موج‌های خروشان است. در سال 1394 ساخت این پارک آغاز شد و پس از اتمام پروژه، لقب بزرگترین پارک آبی سرپوشیده در تمام جهان را دریافت کرد.

مساحت موج‌های خروشان 60000 متر مربع بوده و با ارتفاع 40 متری سقف آن، می‌تواند بازی‌های هیجان انگیز زیادی را در خود داشته باشد. این پارک دارای 63 سرسره مدرن و هیجان انگیز است که برای استفاده از تمامی آن‌ها شاید به زمانی بیشتر از یک روز نیاز داشته باشید.

موج‌های خروشان بخش مجزایی برای خانم‌ها و آقایون دارد که باعث می‌شود که هر کسی بتواند در هر روزی از هفته به آن مراجعه نماید.

این پارک آبی زیبا در شاندیز قرار دارد که به عنوان یکی از مراکز تفریحی و گردشگری در مشهد شناخته می‌شود و به این صورت مسافرین به راحتی می‌توانند به آن مراجعه نمایند.

یکی از مهم‎ترین جذابیت‌های موج‌های خروشان وجود 4 سرسره سقوط آزاد با ارتفاع 24 متر در آن است. این پارک آبی اولین پارکی بود که سقوط آزاد داشت. البته نمی‌توان هیجان بازی‌ها و سایر سرسره‌ها را کمتر از سقوط آزاد دانست.

به دلیل وسعت موج‌های خروشان، دارای 2 کافی شاپ و 2 رستوران است که حجم زیاد مراجعه کنندگان بتوانند به راحتی از خدمات آن‌ها استفاده کنند. علاوه بر تمامی این موارد دارای پارکینگی با ظرفیت 2000 ماشین است که کارواش بی‌نظیری نیز در آن قرار دارد که بهترین خدمات شستشوی ماشین را ارائه می‌نمایند.

مرکز خرید با بیش از 250 واحد تجاری را نیز می‌توان به خدمات جذاب این پارک آبی اضافه کرد. در این مرکز خرید شعب بانک‌های مختلف نیز قرار دارند تا راحتی مسافرین و مراجعه کنندگان را فراهم آورند.

در نهایت در رابطه با قیمت بلیط نیز باید مجدد بگوییم که این قیمت به فصل مراجعه شما بستگی دارد.

نتیجه گیری

در این مطلب به سه مورد از مهم‌ترین پارک‌های آبی مشهد اشاره کرده و تمامی خدمات آن‌ها را بیان کردیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب نکات خوبی را دریافت کرده باشید و هنگام مسافرت به این شهر زیبا بتوانید از آن استفاده نمایید.

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 122 تاريخ : شنبه 14 آبان 1401 ساعت: 16:59

تعدادی از افرادی که خدمات طراحی سایت در مشهد را انتخاب می‌کنند، در رابطه با طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا چیزی ندانسته و ممکن است به آن اهمیتی ندهند. این در حالی است که با پیشرفت تکنولوژی و افزایش درصد استفاده افراد از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفته و به آن اهمیتی نداد.

در این مطلب علاوه بر اینکه تصمیم داریم اهمیت طراحی ریسپانسیو سایت را بیان کنیم، می‌خواهیم تا اشتباهات رایجی که افراد در طراحی سایت واکنش گرا انجام می‌دهند را نیز بیان نماییم.

اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو

تا به حال برای شما پیش آمده است که تصمیم داشته باشید با گوشی موبایل خود سایتی را چک کنید ولی به دلیل طراحی نامناسب آن در صفحه گوشی، امکان دیدن اطلاعات وجود نداشته باشد؟ این دقیقا طراحی ریسپانسیو است. زمانی که تصمیم می‎گیرید سایت خود را به صورت واکنش گرا طراحی نمایید، باید اندازه دیوایس‌ها و دستگاه‌های مختلف را مورد توجه قرار دهید و با توجه به آن برای هر اندازه‌ای، طراحی مناسبی داشته باشید.

برای مثال زمانی که فرد با گوشی موبایل سایت شما را باز می‌کند، باید بتواند بدون اسکرول یا زوم کردن، متن را به راحتی مطالعه نماید و در حالت کلی هیچ اسکرول افقی برای دیدن هیچ کدام از بخش‌های سایت نداشته باشد. این یعنی سایت شما در حالت موبایل بهینه شده و ریسپانسیو است.

اهمیت این طراحی زمانی مشخص می‌شود که کاربر شما با گوشی موبایل وارد سایت شده و قصد خرید محصول شما را داشته باشد ولی به دلیل طراحی نامناسب و مشخص نبودن اطلاعات، از سایت خارج شده و دیگر از شما خرید نکند. به خصوص که در حال حاضر بیشتر افراد برای گشتن در اینترنت و انجام خریدهای اینترنتی خود از گوشی موبایل استفاده می‌کنند و کمتر کسی ممکن است از لپ تاپ یا سیستم کامپیوتری برای این کار استفاده نماید.

به همین دلیل است که اکثر آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در مشهد طراحی ریسپانسیو سایت را به صورت پیش فرض جزء خدمات اولیه طراحی سایت قرار داده و در حالت کلی این کار را جزئی از کار طراحی می‌دانند. بهتر است این گونه بیان کنیم که بدون داشتن حالت ریسپانسیو، سایت شما تکمیل نبوده و دارای مشکل بسیار بزرگی است.

اشتباهات در طراحی ریسپانسیو سایت

حالا که با اهمیت طراحی ریسپانسیو سایت آشنا شدیم، در این بخش تصمیم داریم تا اشتباهاتی را بیان کنیم که ممکن است در روند این طراحی به وجود بیاید.

اگر تصمیم دارید سایت خود را به صورت واکنش گرا طراحی کنید، باید این کار را بدون کوچک‌ترین نقصی انجام دهید. نکات کوچکی وجود دارد که ممکن است مورد توجه قرار نگیرد که در ادامه آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

به این موضوع توجه کنید که طراحی ریسپانسیو سایت یکی از نکاتی است که در سئو سایت شما نیز تاثیرگذار است. گوگل همیشه کاربران را در اولویت قرار داده و هر موضوعی که ممکن است آن‌ها را اذیت کند، از نظر گوگل دارای اهمیت بوده و برای شما امتیاز منفی محسوب می‌شود. تمامی افراد متخصصی که در حوزه سئو در مشهد کار می‌کنند، همیشه روی ریسپانسیو بودن سایت تاکید دارند و در رابطه با خطاهای این طراحی تذکر می‌دهند.

طراحی نامنظم منو سایت

به صورت معمول منوهایی که برای گوشی طراحی می‌شوند با منوهایی که در دکستاپ نمایش داده می‌شوند متفاوت هستند. برای مثال ممکن است شما در حالت دکستاپ در کنار نام هر قسمت از منو، عکسی قرار دهید تا علاوه بر زیبایی بیشتر، کاربر بهتر با آن ارتباط برقرار کند. وجود این عکس‌ها در حالت موبایل قطعا اذیت کننده خواهد بود. صفحه گوشی خیلی بزرگ نیست که بتوانید به صورت معقول هم عکس و هم نام منو را در کنار یکدیگر نمایش دهید و هیچ بی‌نظمی به وجود نیاید.

images 1666780721 1 - اشتباهات کلیدی در زمان طراحی سایت ریسپانسیو

در شرایط دیگری شاید مناسب باشد تعدادی از بخش‌های منو در حالت موبایل نمایش داده نشود یا به صورت کشویی دربیاید. تمامی این موارد به تعداد بخش‌های موجود در منو و اهمیت آن‌ها بستگی دارد ولی در حالت کلی منو سایت شما در حال گوشی و تبلت باید به گونه‌ای باشد که خوانا بوده و به راحتی قابل کلیک باشد.

استفاده از تصاویر ثابت

عکس‌ها همیشه بخش مهمی از سایت را تشکیل می‌دهند و شما نمی‌توانید منکر این قضیه باشید که بدون عکس، طراحی سایت ممکن نمی‌باشد. این که اندازه عکس‌هایی که استفاده می‌کنید در دستگاه‌های مختلف، به صورت معقول باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

می‌توان به جرئت گفت که در 99 درصد صفحات، عکس وجود دارد و اگر شما از تصاویر ثابت برای طراحی سایت خود استفاده کنید، مشکل ساز خواهد شد. تصور کنید متن تمامی قسمت‌های سایت در حالت موبایل کاملا مناسب است ولی در این میان عکسی وجود دارد که بزرگتر از حد مناسب بوده و از کادر صفحه خارج شده است. این کاری است که عکس‌های با اندازه ثابت با سایت شما خواهند کرد.

شما باید از اندازه‌ها و واحدهای نسبیتی مانند درصد برای عکس‌ها استفاده نمایید تا با توجه به اندازه دستگاه مورد نظر، تغییر اندازه دهند.

استفاده از URL جداگانه برای تلفن همراه

یکی از نکاتی که طراحان سایت ممکن است از آن برای طراحی ریسپانسیو استفاده کنند، استفاده از آدرس‌های جداگانه برای حالت موبایل می‌باشد. این یک اشتباه بزرگ است. شاید با طراحی صفحه جداگانه در این حالت، صفحه سبک‌تری در تلفن همراه داشته باشید ولی مطمئن باشید معایب خیلی بیشتری دارد.

این موضوع باعث می‌شود زمانی که کاربر با گوشی صفحه را باز می‌کند، مدت زمان طولانی‌تری را منتظر بماند تا به صفحه مورد نظر منتقل شود. این کار باعث خسته شدن مخاطب شده و در نهایت سبب می‌شود که به صورت کلی از سایت خارج شود.

علاوه بر این، داشتن صفحات اینچنینی می‌تواند آسیب جدی به سئو سایت شما وارد کند و رتبه صفحات هدف سایت را به صورت جدی کاهش می‌دهد. به همین دلیل استفاده از URL های جداگانه کاری کاملا اشتباه است.

نتیجه گیری

در این مطلب در رابطه با اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو صحبت کردیم و در ادامه آن، شما را با تعدادی از رایج‌ترین خطاهایی که طراحان سایت هنگام ریسپانسیو کردن انجام می‌دهند، آشنا نمودیم. مطمئن باشید رعایت کردن همین نکات کوچک تاثیرات زیادی در سایت شما و تعداد کاربرانتان خواهد داشت.

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 112 تاريخ : چهارشنبه 11 آبان 1401 ساعت: 11:39

تعدادی از افرادی که خدمات طراحی سایت در مشهد را انتخاب می‌کنند، در رابطه با طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا چیزی ندانسته و ممکن است به آن اهمیتی ندهند. این در حالی است که با پیشرفت تکنولوژی و افزایش درصد استفاده افراد از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفته و به آن اهمیتی نداد.

در این مطلب علاوه بر اینکه تصمیم داریم اهمیت طراحی ریسپانسیو سایت را بیان کنیم، می‌خواهیم تا اشتباهات رایجی که افراد در طراحی سایت واکنش گرا انجام می‌دهند را نیز بیان نماییم.

اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو

تا به حال برای شما پیش آمده است که تصمیم داشته باشید با گوشی موبایل خود سایتی را چک کنید ولی به دلیل طراحی نامناسب آن در صفحه گوشی، امکان دیدن اطلاعات وجود نداشته باشد؟ این دقیقا طراحی ریسپانسیو است. زمانی که تصمیم می‎گیرید سایت خود را به صورت واکنش گرا طراحی نمایید، باید اندازه دیوایس‌ها و دستگاه‌های مختلف را مورد توجه قرار دهید و با توجه به آن برای هر اندازه‌ای، طراحی مناسبی داشته باشید.

برای مثال زمانی که فرد با گوشی موبایل سایت شما را باز می‌کند، باید بتواند بدون اسکرول یا زوم کردن، متن را به راحتی مطالعه نماید و در حالت کلی هیچ اسکرول افقی برای دیدن هیچ کدام از بخش‌های سایت نداشته باشد. این یعنی سایت شما در حالت موبایل بهینه شده و ریسپانسیو است.

اهمیت این طراحی زمانی مشخص می‌شود که کاربر شما با گوشی موبایل وارد سایت شده و قصد خرید محصول شما را داشته باشد ولی به دلیل طراحی نامناسب و مشخص نبودن اطلاعات، از سایت خارج شده و دیگر از شما خرید نکند. به خصوص که در حال حاضر بیشتر افراد برای گشتن در اینترنت و انجام خریدهای اینترنتی خود از گوشی موبایل استفاده می‌کنند و کمتر کسی ممکن است از لپ تاپ یا سیستم کامپیوتری برای این کار استفاده نماید.

به همین دلیل است که اکثر آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در مشهد طراحی ریسپانسیو سایت را به صورت پیش فرض جزء خدمات اولیه طراحی سایت قرار داده و در حالت کلی این کار را جزئی از کار طراحی می‌دانند. بهتر است این گونه بیان کنیم که بدون داشتن حالت ریسپانسیو، سایت شما تکمیل نبوده و دارای مشکل بسیار بزرگی است.

اشتباهات در طراحی ریسپانسیو سایت

حالا که با اهمیت طراحی ریسپانسیو سایت آشنا شدیم، در این بخش تصمیم داریم تا اشتباهاتی را بیان کنیم که ممکن است در روند این طراحی به وجود بیاید.

اگر تصمیم دارید سایت خود را به صورت واکنش گرا طراحی کنید، باید این کار را بدون کوچک‌ترین نقصی انجام دهید. نکات کوچکی وجود دارد که ممکن است مورد توجه قرار نگیرد که در ادامه آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

به این موضوع توجه کنید که طراحی ریسپانسیو سایت یکی از نکاتی است که در سئو سایت شما نیز تاثیرگذار است. گوگل همیشه کاربران را در اولویت قرار داده و هر موضوعی که ممکن است آن‌ها را اذیت کند، از نظر گوگل دارای اهمیت بوده و برای شما امتیاز منفی محسوب می‌شود. تمامی افراد متخصصی که در حوزه سئو در مشهد کار می‌کنند، همیشه روی ریسپانسیو بودن سایت تاکید دارند و در رابطه با خطاهای این طراحی تذکر می‌دهند.

طراحی نامنظم منو سایت

به صورت معمول منوهایی که برای گوشی طراحی می‌شوند با منوهایی که در دکستاپ نمایش داده می‌شوند متفاوت هستند. برای مثال ممکن است شما در حالت دکستاپ در کنار نام هر قسمت از منو، عکسی قرار دهید تا علاوه بر زیبایی بیشتر، کاربر بهتر با آن ارتباط برقرار کند. وجود این عکس‌ها در حالت موبایل قطعا اذیت کننده خواهد بود. صفحه گوشی خیلی بزرگ نیست که بتوانید به صورت معقول هم عکس و هم نام منو را در کنار یکدیگر نمایش دهید و هیچ بی‌نظمی به وجود نیاید.

images 1666780721 1 - اشتباهات کلیدی در زمان طراحی سایت ریسپانسیو

در شرایط دیگری شاید مناسب باشد تعدادی از بخش‌های منو در حالت موبایل نمایش داده نشود یا به صورت کشویی دربیاید. تمامی این موارد به تعداد بخش‌های موجود در منو و اهمیت آن‌ها بستگی دارد ولی در حالت کلی منو سایت شما در حال گوشی و تبلت باید به گونه‌ای باشد که خوانا بوده و به راحتی قابل کلیک باشد.

استفاده از تصاویر ثابت

عکس‌ها همیشه بخش مهمی از سایت را تشکیل می‌دهند و شما نمی‌توانید منکر این قضیه باشید که بدون عکس، طراحی سایت ممکن نمی‌باشد. این که اندازه عکس‌هایی که استفاده می‌کنید در دستگاه‌های مختلف، به صورت معقول باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

می‌توان به جرئت گفت که در 99 درصد صفحات، عکس وجود دارد و اگر شما از تصاویر ثابت برای طراحی سایت خود استفاده کنید، مشکل ساز خواهد شد. تصور کنید متن تمامی قسمت‌های سایت در حالت موبایل کاملا مناسب است ولی در این میان عکسی وجود دارد که بزرگتر از حد مناسب بوده و از کادر صفحه خارج شده است. این کاری است که عکس‌های با اندازه ثابت با سایت شما خواهند کرد.

شما باید از اندازه‌ها و واحدهای نسبیتی مانند درصد برای عکس‌ها استفاده نمایید تا با توجه به اندازه دستگاه مورد نظر، تغییر اندازه دهند.

استفاده از URL جداگانه برای تلفن همراه

یکی از نکاتی که طراحان سایت ممکن است از آن برای طراحی ریسپانسیو استفاده کنند، استفاده از آدرس‌های جداگانه برای حالت موبایل می‌باشد. این یک اشتباه بزرگ است. شاید با طراحی صفحه جداگانه در این حالت، صفحه سبک‌تری در تلفن همراه داشته باشید ولی مطمئن باشید معایب خیلی بیشتری دارد.

این موضوع باعث می‌شود زمانی که کاربر با گوشی صفحه را باز می‌کند، مدت زمان طولانی‌تری را منتظر بماند تا به صفحه مورد نظر منتقل شود. این کار باعث خسته شدن مخاطب شده و در نهایت سبب می‌شود که به صورت کلی از سایت خارج شود.

علاوه بر این، داشتن صفحات اینچنینی می‌تواند آسیب جدی به سئو سایت شما وارد کند و رتبه صفحات هدف سایت را به صورت جدی کاهش می‌دهد. به همین دلیل استفاده از URL های جداگانه کاری کاملا اشتباه است.

نتیجه گیری

در این مطلب در رابطه با اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو صحبت کردیم و در ادامه آن، شما را با تعدادی از رایج‌ترین خطاهایی که طراحان سایت هنگام ریسپانسیو کردن انجام می‌دهند، آشنا نمودیم. مطمئن باشید رعایت کردن همین نکات کوچک تاثیرات زیادی در سایت شما و تعداد کاربرانتان خواهد داشت.

electrical-panels...
ما را در سایت electrical-panels دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sahar بازدید : 110 تاريخ : چهارشنبه 11 آبان 1401 ساعت: 11:39